Andreea Petrişor, managing director foodpanda Romania: Doar 15-17% din populaţie comandă pentru acasă mâncare din restaurante, însă ponderea s-a dublat în 2020. Piaţa de livrări va continua să crească

Autor: Cristina Roşca 14.02.2021

♦ Platforma de livrări foodpanda, unul dintre principalii jucători de pe piaţa de profil, listează în total la nivelul întregii ţări 7.000 de restaurante partenere şi magazine ♦ Compania s-a extins în zona de magazine abia anul trecut, pandemia facilitând accelerarea dezvoltării şi semnarea de noi parteneriate ♦ Totodată, în 2021, foodpanda a anunţat că intră direct în retail, o piaţă de peste 20 mld. euro ♦ Platforma de livrări îşi deschide propriile magazine sub brandul pandamart.

Piaţa de livrare la domiciliu s-a dezvoltat puternic în 2020 când limitarea libertăţii de mişcare i-a ţinut pe români mai mult în casă, iar închiderea temporară a HoReCa ori funcţionarea acestui domeniu cu o serie de restricţii i-a determinat pe consumatorii locali să comande acasă.

„Piaţa serviciilor de ordering şi delivery din România, în care activează şi foodpanda, se dezvoltă într-un mod accelerat, neputând fi estimată clar în momentul de faţă. Pe lângă livrarea prin intermediul platformelor de agregare, mai estimăm o pondere foarte mare pe care o au şi livrările directe ale celor peste 25.000 de restaurante active în România în momentul de faţă, atât în oraşele mari (cu peste 100.000 de locuitori), cât şi din ce în ce mai mult în oraşele mici şi mijlocii“, spune Andreea Petrişor, managing director foodpanda Romania.