Cehii de la Bonami au avut vânzări de 10 mil. euro pe plan local în 2020, plus 60%

Autor: Ioana Nita 10.02.2021

Retailerul ceh Bonami, specializat în comercializarea online a pieselor de mobilier şi obiectelor de decoraţiuni interioare, a înregistrat anul trecut vânzări de 10 milioane euro pe plan local, cu aproape 60% mai mult faţă de 2019, în condiţiile în care cererea pentru astfel de produse a crescut ca urmare a timpului petrecut mai mult acasă de către români în pandemie. Iniţial, obiectivele retailerului home&deco vizau să ajungă la vânzări de 10 mil. euro în România încă din 2019, însă condiţiile de piaţă şi planurile de a se extinde şi în mediul offline au amânat cu un an atingerea ţintei.

Per total, Bonami a reuşit să ajungă anul trecut la o cifră de afaceri de 70 mil. euro la nivelul tuturor ţărilor în care activează - Cehia, Slovacia, Ungaria, România şi Polonia, creşterea fiind de circa 40% comparativ cu 2019.

„Deşi situaţia din primăvară a fost foarte incertă, am decis să urmăm calea investiţiilor şi a dezvoltării. Am investit  aproape 3 milioane de euro în creşterea capacităţii depozitelor, a transportului, tehnologiei, marketingului şi, nu în ultimul rând, în magazinele noastre fizice, deschizând 6 unităţi în acest an.”, a declarat Pavel Vopařil, CEO-ul Bonami. El a adăugat că datorită faptului că are majoritatea produselor disponibile în stoc sau a doua zi, pentru livrare, “Bonami a reuşit să ofere clienţilor servicii rapide, sigure şi de înaltă calitate.” Bonami s-a numărat printre retailerii care au implementat anul trecut măsuri stricte de igienă, de la depozit şi până la livrarea finală a bunurilor către client.

Retailerul online home&deco are în plan să deschidă şi la Bucureşti un magazin fizic şi să introducă de asemenea şi pe piaţa locală propriul serviciu de curierat.

„Anul trecut am fost convinşi că strategia noastră funcţionează şi, prin urmare, dorim să o continuăm, nu numai în Republica Cehă, ci şi pe alte pieţe unde activăm. De îndată ce situaţia ne permite, intenţionăm să deschidem mai multe magazine în străinătate, inclusiv la Bucureşti ", a precizat  Vopařil.

Deschiderea magazinelor offline face parte din strategia omnichannel a Bonami, prima locaţie fiind inaugurată anul trecut în Praga în urma unei investiţii de circa 40.000 euro. Acum însă, retailerul are mai multe magazine fizice deschise, şi la fel cum plănuieşte extinderea pe zona offline, plănuieşte şi dezvoltarea propriul serviciu de curierat.

„Vrem să dezvoltăm propriul nostru transport, Bonami Kurýr, ce operează deja în trei ţări (Cehia, Slovacia, Ungaria), pe toate pieţele unde operăm, inclusiv în România, precum şi strategia de a avea cât mai multe bunuri în stoc. Împreună cu transportul propriu, ne oferă atât o viteză sporită de livrare către client, cât şi un control mai bun asupra întregului proces”, a punctat Pavel Vopařil. Depozitele vor fi în continuare extinse în 2021, dublându-şi suprafaţa, de la 10.000 mp la 20.000 mp.