Lumea în schimbare: reputaţia angajatorului va deveni arma fundamentală a bussinesului. Circa 72% dintre specialiştii HR din România afirmă că principala provocare pe care au avut-o în ultimul an a fost gestionarea stării emoţionale a angajaţilor

Autor: Ramona Cornea 14.02.2021

♦ Aceeaşi provocare a fost pe primul loc şi în Grecia şi Ungaria, cu rate de 83%, respectiv 74%.

Principalele preocupări ale specialiştilor în resurse umane din România sunt starea de bine a angajaţilor într-o „normalitate nouă“ (38,2%), urmate de cele legate de reputaţia anga­jatorului (employer branding - 35%), de managementul schimbării şi al crizei (23%), şi de recrutare şi retenţie (20%), conform unui sondaj al Undelucram.ro, o comunitate online care oferă recenzii despre angajatori, informaţii salariale sau mediul de lucru din companii.

„Observăm că starea de bine a angajaţilor într-o «normalitate nouă» este prioritară pentru companii, ceea ce ne bucură, însă recent evidenţiam că bugetele pentru well-being au fost primele reduse în criză. De asemenea, prioritizarea stării de well-being este aproape la jumătate faţă de alte ţări din zonă. Acest lucru se datorează şi faptului că în ţările mai dezvoltate din regiune exista o tradiţie în acest sens - se investeşte în programe de well-being de aproximativ 10-15 ani, în timp ce în România acest trend a apărut în ultimii cinci-şase ani“, spune Costin Tudor, fondator şi CEO al Undelucram.ro.