Premieră istorică: Google va plăti 120 de publicaţii britanice pentru ştirile pe care le preia în produsul News Showcase

Autor: Alex Ciutacu 11.02.2021

Google a anunţat miercuri că a lansat produsul News Showcase în Marea Britanie, ceea ce înseamnă că gigantul va începe să plătească pentru conţinutul de presă pe care îl preia în Regatul Unit, pentru prima dată în istorie, potrivit CNBC.

Gigantul din Silicon Valley a semnat contracte cu 120 de publicaţii britanice, printre care Financial Times şi Reuters, care vor primi bani pentru a produce fragmente de ştiri care apar în produsul Google News Showcase. Relatările din presa internaţională arată că editorii de presă vor încasa câteva milioane de dolari pe an de la Google.

Noul produs de ştiri al Google va fi introdus în cadrul aplicaţiilor mobile Google News şi Google Discover – care este un flux de articole şi clipuri video pentru mobil, curatoriat de Google.

Când utilizatorii vor accesa un astfel de fragment de ştire din aplicaţiile Google, aceştia vor fi direcţionaţi către site-ul publicaţiei, unde vor regăsi articolul complet.

„Google News Showcase, noul nostru produs şi program de licenţiere pentru ştiri, va începe să fie lansat alături de publicaţii locale, naţionale şi independente din Marea Britanie”, a anunţat Ronan Harris, vicepreşedinte şi managing director pentru Google Marea Britanie şi Irland, într-o postare de blog, miercuri.

Mai mult, ca parte din acordurile încheiate de Google cu editorii de presă, utilizatorii vor avea şi abilitatea de a accesa anumite materiale care nu ar putea fi citite în mod gratuit altfel.

La nivel global, Google a convins până acum 450 de publicaţii de ştiri să producă astfel de conţinut pentru Google News Showcase.

Produsul va fi lansat curând în Australia, Germania, Brazilia, Canada, Franţa, Japonia şi Argentina, iar cei de la Google au anunţat că sunt în discuţii pentru mai multe ţări.

Giganţii Facebook şi Google se confruntă din ce în ce mai mult în ultimii ani cu presiunea de a plăti pentru conţinutul de presă pe care îl afişează în platforme.

Ca rezultat, Google a anunţat în octombrie 2020 că plănuieşte să direcţioneze 1 miliard de dolari către publicaţii din lumea întreagă în următorii trei ani.