Celebrele cookie-uri, elemente esenţiale ale advertisingului digital, prin care se stochează datele despre utilizatori, vor dispărea până în 2022

Autor: Roxana Rosu 11.02.2021

Celebrele cookie-uri care au fost elemente esenţiale ale advertisingului digital şi prin care se urmăreau şi se stocau datelor utilizatorilor vor dispărea până în 2022.

“La revedere, 3rd party data! Hello, again, 1st party data! Pare că ne întoarcem, într-un fel, unde eram şi-acum mulţi, mulţi ani, mai exact într-o zonă de comunităţi create în platforme digitale care aparţin brandurilor, care nu se mai  întâmplă doar într-un feed şi apoi dispar. Vorbim despre o tranziţie către relaţii dintre brand şi consumator de lungă durată versus relaţiile efemere (relaţii care durează cât o campanie plătită)”, spune Alexandra Caciur,Head of Data & Business Intelligence – Digitas România.

În condiţiile acestei schimbări radicale, industria de advertising vorbeşte deja despre variante “cookieless”, care să permită în continuare segmentări de audienţă, targetări precise, măsurători clare, pe care doar mediul digital le poate oferi.

Un cookie este o mică bucată de date stocate în PC-ul utilizatorilor de către browser, în timpul navigării pe un web site. Această mică parte de date poate oferi beneficii atât consumatorilor, cât şi brandurilor.

Pe măsură ce industria renunţă la cookie-uri, pot fi create noi ID-uri. În acest sens, au fost luate în considerare ID-urile browserului şi alte ID-uri controlate de client.

“Va creşte dependenţa faţă de platformele care au pregătit deja ecosistemul necesar, aşa că putem livra în continuare advertising profilat granular, cum ne-am obişnuit. Publisherii care nu au încă un setup alternativ de profilare a audienţei vor fi, însă, cei mai afectaţi. În continuare, rămâne soluţia targetării contextuale – care ne aşteptăm să fie mai clară şi mai granulară faţă de cum o foloseam în trecut”, a explicat Alexandra Iordăchescu, Brand Lead – Starcom România.