Încă un retailer intră pe segmentul magazinelor de proximitate: Cora lansează conceptul cora Urban şi deschide prima unitate la Bucureşti

Autor: Roxana Rosu 12.02.2021

cora România, parte a grupului franco-belgian Louis Delhaize, lansează un nou concept de magazin, cora Urban, intrând astfel pe segmentul de proximitate, o nişă extrem de activă în ultima perioadă.

Primul magazin Cora Urban, cu o suprafaţă de 100 mp, va fi în complexul rezidenţial Avangarde City, din Militari Residence, în Bucureşti-Dudu, anul acesta urmând să fie deschise şi alte unităţi din acest format.

cora Urban oferă acces la peste 40.000 de produse din cora.ro, comandate onlne şi ridicate din magazin, la care se adaugă peste 1000 de produse la raft, pentru cumpărături de ultimă oră în drum spre casă.

Comanda online este disponibilă pentru a fi ridicată din magazinul cora Urban în maximum 12 ore.

„cora Urban este un concept nou pe piaţa din România, gândit ca soluţie pentru consumatorul urban, presat de timp, cât şi pentru amatorii de cumpărături online. Un concept adaptat vremurilor actuale, când pandemia transformă obiceiurile de consum, iar migraţia spre online şi tendinţa de scurtare a timpului petrecut în magazine sunt evidente. Am ales să dezvoltăm proiectul pilot într-un cartier dens şi nou, deoarece publicul nostru ţintă se regăseşte în astfel de zone din marile oraşe. Ne referim atât la rezidenţi, cât şi la cei care lucrează în clădirile de birouri din zonă”, a spus Pascal Aigle, directorul  proiectului cora Urban.

Pe lângă noul concept, retailerul are în România 11 hipermarketuri, serviciul cora Drive şi platforma de comenzi online.

Segmentul magazinelor de proximitate a devenit foarte atractiv pentru retaileri, mai ales în contextul pandemiei, investiţiile în această directţie fiind în creştere.

Retailerul Profi, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, a deschis în această săptămână la TImişoara primele două magazine pilot ProfiGo, care combină funcţionalităţile magazinului de proximitate cu cele ale unuia de convenience, planurile companiei vizând integrarea tuturor magazinelor Profi City sub  noul concept.

Profi are cea mai extinsă reţea de supermarketuri la nivel naţional, dar poziţia este disputată şi de reţeaua de magazine în franciză LaDoiPaşi, lansată de Metro, care se află tot undeva la 1.400 de unităţi.

Vânzările de alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei au crescut la nivelul lui 2020 ajutate de pandemia de Covid-19 care, în anumite perioade ale anului, i-a făcut pe români să intre în frenezia cumpărăturilor. Creşterea a fost susţinută însă şi de expansiune, reţelele internaţionale deschizând anul trecut circa 400 de magazine noi sub diferite formate.