Creşterea volumelor din comerţul online a majorat semnificativ afacerile companiilor de curierat, care se îndreaptă spre 5 mld. lei

Autor: Miruna Diaconu 15.02.2021

Comerţul online, aflat pe un trend ascendent în ultimii ani, a înregistrat creşteri majore anul trecut pe fondul faptului că pandemia i-a determinat pe oameni să comande îşi achiziţioneze mai multe produse online. Industria de curierat, unul dintre câştigătorii acestei crize, a fost nevoită să facă faţă volumelor mari înregistrate anul trecut, care au adus creşteri semnificative ale afacerilor.

Piaţa locală de curierat se apropie de 5 mld. lei pe fondul creşterii comerţului online, conform estimă­ri­lor ZF pe baza datelor din piaţă.

„Tendinţa de creştere a e-commerce-ului se va păstra şi în 2021, iar pentru România credem că există un mare potenţial şi vom vedea tot mai multe afa­ceri online care vor dori să se dezvolte la nivel in­ter­na­­ţional“, spune Oana Mandicescu, director co­mer­cial al DHL Express România, una dintre cele mai mari companii de curierat.

Companii precum FAN Courier, Urgent Cargus, DHL şi GLS au înregistrat creşteri ale afacerilor de circa 20% pentru anul trecut. Dar au existat şi dublări ale afa­cerilor, cum a fost cazul com­pa­niei de curierat Sameday, controlată de eMAG.

Dacă în anul 2021 trendul se va menţine pozitiv, va­loarea pieţei locale ar putea depăşi 5 mld. lei, mergând chiar către afaceri cumulate de 5,5 mld. euro.