Fan Courier a reuşit să treacă de pragul de 1 mld. lei afaceri, plus 27%: Pentru anul acesta compania de curierat estimează o creştere de circa 15%

Autor: Miruna Diaconu 15.02.2021

Afacerile companiei de curierat Fan Courier, liderul pieţei local de curierat, au trecut de pragul de 1 miliard lei, după o creştere de 27% faţă de anul anterior ca urmare a majorării activităţii generate de pandemie.

”Schimbările majore şi rapide pe care le-a adus criza provocată de SARS-COV2 în economie şi societate s-au reflectat pe tot parcursul anului trecut şi în activitatea noastră curentă, echipele noastre de curieri fiind în linia întâi pe tot parcursul anului. Din cauza restricţiilor impuse, multe business-uri s-au reorientat către vânzările exclusiv online, consumatorii au ales să folosească mai mult şi mai des serviciile de curierat, astfel că activitatea noastră curentă a fost luni de zile comparabilă cu vârfurile de sărbători sau Black Friday. Ne aşteptam la o creştere mai mare decât estimările iniţiale şi chiar la depăşirea pragului de 1 miliard de lei. Acum, odată cu încheierea exerciţiului financiar pentru anul trecut, rezultatele financiare confirmă efortul excepţional făcut de echipa noastră pe tot parcursul anului trecut. În 2020, Afacerile FAN Courier au depăşit 1 miliard de lei”, a declarat  Felix Pătrăşcanu, managing partner FAN Courier.

Totodată, pentru anul acesta compania de curierat estimează o creştere între 10% şi 15%, în funcţie de evoluţia crizei sanitare şi ce impact va avea în economie. Astfel, FAN Courier ia în calcul un avans de 10% al veniturilor în varianta în care situaţia sanitară începe să se relaxeze sau un avans de 15% în cazul în care presiunea pe serviciile de curierat generată de comerţul online rămâne ridicată.

De asemenea, bugetul de investiţii al Fan Courier pentru anul acesta se ridică la 20 milioane euro, iar una dintre cele mai importante investiţii este HUB-ul de la Cluj-Napoca, care urmează să fie dat în funcţiune până la finalul anului 2021.

HUB-ul de la Cluj-Napoca, al treilea construit după cele de la Ştefăneşti şi Braşov, va fi dotat cu  bandă de sortare cu o capacitate de 7.500 de colete/oră şi va avea 300 de angajaţi. Investiţia în noul HUB este estimată la 7 milioane de euro.

”Suntem bucuroşi că, după trei ani de aşteptare, putem demara investiţia în HUB-ul de la Cluj, un punct de tranzit extrem de important pentru noi, ce va fi conectat cu Iaşi, Baia Mare şi Oradea. HUB-ul de la Cluj ne va ajuta în eforturile pe care le facem pentru reducerea timpilor de livrare şi creşterea productivităţii”, a adăugat Adrian Mihai, cofondator FAN Courier.

Pentru anul acesta, Fan Courier mai vizează şi extinderea HUB-ului de la Braşov cu încă 2.500 mp, analizând şi oportunitatea de a da startul unui nou centru logistic în Ştefăneşti, pentru a dezvolta serviciile de fulfillment şi logistic.

Dacă cererea de servicii de curierat se va menţine la un nivel ridicat şi anul acesta, compania de curierat ia în calcul creşterea numărului de angajaţi cu 10% anul acesta, ritm similar celui de anul trecut.

Sunt 16 companii antreprenoriale cu afaceri de peste un miliard de lei în 2019, cu una mai mult faţă de 2018 şi cu patru peste nivelul din 2017, un record absolut pentru businessul antreprenorial românesc. Dedeman Bacău (bricolaj), Fildas Trading (distribuitor de medicamente) şi Altex (retailer electro-IT) sunt cele mai mare trei companii antreprenoriale din România în 2019, la fel ca şi în 2018, prima cu afaceri de peste 8 mld. lei, iar celelalte două cu vânzări peste pragul de 4 mld. lei, arată o analiză a ZF pe baza datelor din Anuarul Cei mai mari jucători din economie – ediţia 2020.