După Afaceri, revista de lifestyle a ZF: Care este povestea celor doi medici care au dat cariera pe antreprenoriat şi produc acum vin şi cosmetice din struguri

Autor: Cristina Roşca 17.02.2021

Să treci de la medicină la antreprenoriat într-un domeniu cu totul diferit pare o decizie extrem de dificilă, un fel de alegere a Sofiei. Şi totuşi, unii dintre cei mai cunoscuţi oameni de afaceri locali de astăzi sunt medicii de ieri, fie că vorbim de creatoarea de modă Irina Schrotter, de Raul Ciurtin, cel care a transformat Albalact în liderul pieţei de lactate înainte de a-l vinde gigantului Lactalis, sau de Nawaf Salameh, preşedinte şi fondator al Alexandrion Group, producător şi distribuitor de băuturi alcoolice. Exemplele sunt însă mult mai multe, iar numărul celor care fac acest pas către cealaltă parte a baricadei creşte constant.

Printre cei care au făcut saltul se numără şi Corina şi Laurenţiu Scheuşan, soţ şi soţie, medici de formaţie şi antreprenori de vocaţie. Cei doi sunt, de puţină vreme, creatorii produselor cosmetice Wine 4 Skin şi ai vinurilor La Migdali. „Ne-am început cariera şi viaţa împreună ca medici şi asistenţi universitari la Clinica de Gastroenterologie a Spitalului Clinic Judeţean din Timişoara şi cel puţin unul dintre noi credea că va ieşi la pensie de acolo“, îşi amintesc ei.

Viaţa i-a contrazis. Laurenţiu a făcut carieră în industria farmaceutică, iar Corina a lucrat în cercetare, administraţie şi în cele din urmă în educaţie, dar cea a propriilor copii.

Numele lui Laurenţiu Scheuşan se leagă de unii dintre cei mai mari jucători din industria farma. Spre exemplu, el a lucrat în cadrul companiei farmaceutice Actavis începând cu 1997, iniţial ca reprezentant medical part-time, iar ulterior din 1998 full time. Apoi a avansat treptat până la poziţia de director general, pe care a părăsit-o în 2009. A plecat la Alvogen, jucător din acelaşi domeniu, numele său fiind printre cele mai cunoscute din industrie.

„Începând cu 2009, Laurenţiu a făcut pasul de la simplu angajat cu poziţii de top management la antreprenoriat, devenind CEO şi acţionar în Alvogen România şi Labormed Pharma astfel că în momentul exitului, la sfârşitul lui 2017, am decis să ne diversificăm portofoliul“, povesteşte Corina Scheuşan.

În prezent cei doi soţi au investiţii in biofarmaceutice, servicii medicale, imobiliare, IOT şi bineînţeles, viticultură şi industria cosmeticelor.

„Antreprenoriatul a venit ca o continuare firească a evoluţiei noastre, în momentul în care fetele noastre au plecat la universităţi în străinătate, iar noi am redescoperit viaţa în doi“, spun Laurenţiu şi Corina Scheuşan.

La vin au ajuns fără premeditare, după cum recunosc ei. Ideea a pornit ca o investiţie în terenuri agricole, care să fie cât mai aproape de Bucureşti.

„Norocul sau destinul a făcut să găsim o vie minunată, în Valea Scheilor din Dealu Mare, la o oră distanţă de Bucureşti.“ Iar apoi, au zis de ce să nu se folosească şi de beneficiile care vin din struguri, migdali şi trandafiri, dacă tot îi au la îndemână. Şi după producătorul de vinuri La Migdali, ca o declinare, au apărut produsele cosmetice Wine 4 Skin.

Citiţi acest interviu integral şi descoperiţi mai multe poveşti şi articole în ediţia actuală a revistei După Afaceri Premium, apărută pe piaţă la început de februarie, şi pe www.da.zf.ro.