Jucătorii internaţionali domină piaţa de 400-500 mil. euro a produselor pentru îngrijirea rufelor. Piaţa produselor de îngrijire a rufelor cuprinde pe lângă detergent şi balsam, înălbitor sau produse pentru pete, însă acestea din urmă au valori mult mai mici ale vânzărilor

Autor: Cristina Roşca 17.02.2021

Românii au cumpărat în 2020 mai multe produse pentru spălatul rufelor, pandemia de COVID-19 ducând la creşterea interesului pentru detergent, balsam sau înălbitor, arată o analiză Euromonitor. Ultimele date ZF arată că această piaţă se ridică la 400-500 de milioane de euro, suma chel­tu­ită pe detergent fiind de departe cea mai mare, produsele adia­cente procesului de spălare a rufelor fiind mai degrabă apanajul consumatorilor urbani, cu venituri peste medie.

„Piaţa produselor pentru îngrijirea rufelor a avut de câştigat de pe urma crizei generate de pandemia de COVID-19. Consumatorii şi-au spălat mai des hainele pentru a încerca să se protejeze de virus. În contextul în care au devenit mai preocupaţi de sănătate şi igienă, românii au în­ce­put să cumpere şi articole adiacente, de tipul celor care igie­nizează rufele“, spun analiştii Euromonitor.