Afaceri de la zero. Radu şi Andra Dobrin au creionat businessul Şosete fără pereche şi au intrat cu brandul lor în marketplace-urile eMAG şi CEL: Avem un buget de 8.000 de euro pentru investiţii

Autor: Alina-Elena Vasiliu 18.02.2021

Radu Dobrin, cofondator Şosete fără pereche: Ne dorim să deschidem şi un magazin fizic, nişte insuliţe în malluri, din toamnă. Planul principal este să avem, pe lângă o colecţie proprie, şi propriile noastre aparate.

O călătorie cu metroul către bi­roul din Pipera, într-o di­mi­neaţă ploioasă de toamnă, şi conversaţia spontană cu un alt corporatist l-au condus pe Radu Dobrin către un business colorat. Se încălţase, din grabă, cu două şosete diferite, fapt care a atras atenţia unui alt corporatist, care a crezut că este vorba despre un trend, şi nu despre o greşeală.

„M-a întrebat de unde mi-am cumpărat şo­setele şi atunci mi-am dat seama că aveam o şo­setă roşie şi una portocalie. I-am spus că aşa le port eu, desperecheate. Când am ajuns aca­să, eu şi logodnica mea, Andra, am înce­put să ne gândim cum ar fi să introducem pro­iectul acesta pe piaţă“, a povestit Radu Dobrin la emi­siunea online ZF Afaceri de la zero.

Se întâmpla în 2019, în anul în care Radu re­venise în România după mai mulţi ani în care lucrase în Anglia, unde şi-a cultivat pa­siu­nea pentru cumpărături în general şi pentru şosete în special.

În săptă­mâ­nile care au ur­mat interac­ţiu­nii din me­trou, Radu Dobrin a încheiat co­la­bo­ra­rea cu anga­ja­torul lui de atunci şi a înce­put să lucreze la noua idee, care a prins cu ade­vărat contur în 2020, sub numele „Şose­te fără pereche“.

„Am făcut un studiu de piaţă, am studiat con­curenţa, am trasat ideile principale, ne-am hotărât asupra costurilor. Preţul unei pe­rechi este de 14,9 lei.“

Portofoliul brandului numără opt culori, care pot fi combinate în funcţie de dorinţele clien­tului. Conceptul şi grafica sunt responsabilităţile Andrei Dobrin, iar producţia are loc într-o fabrică din Bucureşti cu care cei doi colaborează.

„Eu mă ocup de partea de grafică şi de fotografie. Sunt graphic designer la o agenţie de creaţie care are în portofoliu firme din do­me­niul farmaceutic“, spune Andra Dobrin.

Cum acesta este abia pri­mul an de ac­tivitate, cei doi an­treprenori spun că îşi vor con­tura planul de business mai bine abia după ce vor ve­dea ce cifră de afaceri le va aduce acest an de test. Momentan, cu Şose­te fără pereche, ei sunt prezenţi pe market­place-urile site-urilor eMag, CEL şi, în curând, Vivre.

„Ne dorim să deschidem şi un magazin fizic, nişte insuliţe în malluri, din toamnă. Planul principal este să avem, pe lângă o colecţie pro­prie, şi propriile noastre apa­rate. Avem un buget de aproxi­mativ 8.000 de euro pentru inves­tiţii, dar mai pot apărea cheltuieli neprevăzute. Ne dorim să avem un an-doi de activitate pentru a putea aplica pentru fonduri europene“, explică Radu Dobrin.

În businessul Şosete fără pereche, el şi Andra au pus la un loc experienţa lui de 15 ani în antreprenoriat, în diverse domenii, cu talentul ei de graphic designer, dar şi sprijinul familiei.

„A fost un început dificil, până am reuşit să găsim furnizorii potriviţi, deoarece ne doream un produs de calitate superioară. Ne-a fost greu să programăm întâlniri de afaceri în mijlocul pandemiei, iar potenţialii parteneri cu care reuşeam să intrăm în contact ne ascultau propunerea cu o sprânceană ridicată, spunându-se că nu se poate“, povesteşte Radu Dobrin.

Din „familia“ brandului, familia Şosetache, fac parte opt „membri: Despina Rozalia, Pompiliu Gălbenel, Veta Portocala, Benone Bleu, Lucreţiu Verzui, Zenovia Roşioara, Zoe Violeta şi Grigore Albăstrel. Primii clienţi au fost prietenii celor doi fondatori, apoi au apărut şi cumpărători care au aflat de Şosete fără pereche prin intermediul Social Media.

„Pentru 2021 ne propunem să adăugăm câte o nuanţă nouă de culoare la fiecare două-trei luni, iar până la sfârşitul anului vrem să oferim şi o colecţie imprimată cu feţele familiei Şosetache. În următorii trei ani, ne dorim să începem producţia pe utilaje proprii şi să accesăm pieţele internaţionale“, spune Radu Dobrin.

 

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Preţul unei perechi de Şosete fără pereche este de 14,9 lei.