Cum încearcă un antreprenor din Timişoara să reducă efectele negative ale pandemiei: Robotul la recepţie

Autor: Miruna Diaconu 19.02.2021

Marius Firache, managing director al Hotel Oxford Timişoara,  a implementat un sistem nou în cadrul hotelului pe care îl conduce prin care a introdus un robot ce va ţine locul angajaţilor din recepţie.

„În urmă cu o lună, am luat decizia de a investi în această zona şi iată-ne ajunşi în situaţia în care hotelul Oxford Timisoara nu mai are nevoie de resursa umană pe departamentul front desk, recepţie. Resursa umană a fost înlocuită cu un roboţel, o soluţie de self check-in şi check-out. Roboţelul a preluat atribuţiile clasicului recepţioner şi este capabil să îşi ducă la îndeplinire toate task-urile zilnice, de la check-in până la check-out”, spune Marius Firache, managing director al Hotel Oxford Timişoara.

Investiţia în această soluţie a costat circa 18.000 euro, dar costurile pot varia în funcţie de dragul de automatizare a hotelului. Totuşi, Marius Firache spune că această investiţie va fi amortizată în şase luni, astfel, costurile cu angajaţii în ajungeau lunar la circa 3.000 euro.

„Orice rezervare efectuată de către un oaspete în mediul online, canalele de vânzare,  aceasta generează un număr de rezervare, oaspetele ajunge în locaţie unde este întâmpinat de roboţel, introduce numărul rezervării, iar acesta îi generează toate detaliile solicitate iniţial de către oaspete (sejur, tip camera, tarif,/noapte). Ulterior, acesta trebuie să efectueze plata la POS-ul ataşat, primeşte dovada de plată, i se elibereaza cardul de acces în cameră şi toate informaţiile necesare unui sejur, de exemplu program mic dejun, parola wi-fi, poziţionarea camerei, etajul aferent”, adaugă Marius Firache.

Sistemul va fi funcţional de la începutul lunii martie, iar hotelierii interesaţi de implementarea acestui sistem vor putea testa sistemul in mod gratuit, ulterior achiziţionând serviciul de implementare.