ZF Tech Day. Orange, parteneriat cu Agenţia Metropolitană Braşov şi compania de consultanţă Iceberg pentru susţinerea dezvoltării regiunii şi a antreprenorilor

Autor: Alexandra Cepăreanu 23.02.2021

♦ Ca parte a proiectului Orange România a instalat soluţia Business Wi-Fi Mobile în 11 autobuze din Braşov, care merg pe ruta Braşov - Poiana Braşov  ♦  În şase autobuze au fost instalaţi şi senzori de măsurare a calităţii aerului.

Orange România, liderul pieţei locale de telecom, împreună cu Agenţia Metropolitană Braşov şi compania Iceberg, activă pe piaţa de consultanţă pentru inovare, au pornit un proiect pilot prin care cele trei entităţi îşi propun să susţină dezvoltarea oraşului şi a domeniului ospitalităţii.

„Obiectivele noastre sunt să susţinem ecosistemul local. Proiectul presupune instalarea a două soluţii: business Wi-Fi mobile în 11 autobuze şi senzori de măsurare a calităţii aerului în şase autobuze care merg pe ruta Braşov - Poiana Braşov. Cu Iceberg şi Agenţia Metropolitană Braşov lucrăm pe mai multe arii pentru a susţine antreprenorii din regiune să dezvolte produse care să susţină atât turismul, cât şi alte sectoare de importanţă pentru regiune, precum securitatea ciberne­tică, industry 4.0. Orange Fab este vârful de lance în acest parteneriat“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Monica Obo­geanu, startups program manager în cadrul Orange România.

Alina Nicoară, director adjunct în cadrul Agenţiei Metropolitane Braşov, a adăugat că datele colectate cu ajutorul serviciului de acces la internet şi prin senzorii de măsurare a calităţii aerului, pe un interval de timp de 12 luni, vor ajuta la conturarea unei imagini mai clare asupra fluxului de turişti şi a gradului de poluare.

„Ceea ce vom face la Braşov, prin infra­structura creată de Orange, ne poate oferi informaţii despre nivelul de poluare pe traseul autobuzelor, despre cine se află în autobuz, despre provenienţa persoanelor din autobuz, putem vedea impactul mobilităţii din jurul autobuzului prin senzorii de mediu“, a explicat Ionuţ Ţaţa, fondatorul companiei de consultanţă în inovare Iceberg.

El a adăugat că pe măsură ce parteneriatul între cele trei entităţi avansează, volumul colectat de date va creşte şi va acoperi mai multe arii, fiind apoi utile pe mai multe segmente.

„Pe măsură ce avansăm această colaborare vom putea să implementăm şi alte funcţii, astfel vom colecta şi alte straturi de date, pe care o să le agregăm şi o să facem diferite hackathoane, prin care să implicăm cercetători şi studenţi.“

Monica Obogeanu a mai spus că în proiectul implementat la Braşov este nevoie şi de susţinerea turiştilor şi a localnicilor, prin răspunsurile oferite la diferitele sondaje ce vor fi realizate cu ajutorul soluţiei livrate de Orange România. „Cred că avem nevoie şi de deschidere dinspre turiştii şi locuitorii zonei. Am vorbit mult despre open data şi soluţiile pe care le putem conecta, dar vorbim de două tipuri diferite de date - avem date statistice şi anonimizate, dar vom folosi şi sondaje, de unde vom lua o parte de date de calitate despre experienţa oamenilor.“ 

Ionuţ Ţaţa consideră că provocarea autorităţilor publice, în ceea ce priveşte adopţia de noi tehnologii, ţine de două componente, care ar trebui să îşi găsească rezolvare în viitorul apropiat.

Astfel, una dintre provocări este definită de infrastructurile şi echipările la nivelul administraţiilor publice locale şi centrale, iar a doua de capitalul uman.

„Prima componentă este reprezentantă de hardware-ul şi platformele pe care le au, şi a doua componentă este cea de capital uman, pentru că sunt puţine administraţii care să aibă un IT-st format, angajat şi plătit la nivelul pieţei. Iar când nu îţi permiţi să fii competitiv pe piaţa muncii cu o companie de tehnologie e greu să ai oameni suficient de buni“, a adăugat fondatorul Iceberg.