Afaceri de la Zero. Adelina Cîrstian face torturi şi prăjituri în atelierul Sweet Sophie din Bucureşti şi ţinteşte afaceri de 50.000 de euro în 2021
„Perseverenţa este foarte importantă în business, un antreprenor trebuie să facă în fiecare zi paşi pentru visul său“.
Tortul aniversar pentru ziua fetiţei sale a fost scânteia de la care Adelina Cîrstian, o tânără antreprenoare din Bucureşti, a pornit propria afacere în domeniul prăjiturilor, deschizând în 2019 atelierul Sweet Sophie, după o investiţie de 12.000 de euro.
„În urmă cu cinci ani, am început să dezvolt această pasiune după ce am văzut tortul fetiţei mele de la aniversarea de un an. Am decis să mă înscriu la cursuri de cofetărie. Am făcut Facultatea de marketing şi am lucrat în domeniul HR într-o clinică medicală. Odată cu sarcina, am simţit că nu m-aş mai întoarce la job“, a povestit Adelina Cîrstian.
După mai multe cursuri în domeniul culinar, pe care antreprenoarea l-a luat de la zero, a apărut Sweet Sophie, după o investiţie de 12.000 de euro, bani veniţi din surse proprii şi din sprijinul acordat de familie.
„Am un atelier echipat şi produc torturi pentru aniversări, evenimente, candy-bar, colţunaşi, macarons, prăjituri pe comandă deocamdată, nu avem încă un spaţiu de prezentare a lor. Mă ocup singură momentan, încă mă descurc cu comenzile“, a mai spus Adelina Cîrstian.
Ea a menţionat că ingredientele vin prin intermediul unor furnizori, iar în supermarketuri caută produse de la producători români pentru a susţine astfel antreprenorii locali.
Cel mai căutat ingredient în prăjituri este ciocolata, dar, mai nou, trendul se schimbă spre produse cu un conţinut mai mic de zahăr.
„Publicul ţintă este format de femei, mame, care sunt preocupate de alimentaţia sănătoasă a familiei lor şi comandă şi pentru grădiniţă, aniversarea de acasă. Cea mai mare comandă a fost pentru o nuntă de circa 120 de persoane“, a mai spus Adelina Cîrstian.
Înainte de pandemie, care a oprit industria evenimentelor, circa 40% din businessul Sweet Sophie veneau din această zonă, aniversări, nunţi, candy-baruri. Deşi interzicerea evenimentelor cu un număr mare de persoane a avut impact asupra businessului, antreprenoarea spune că a crescut numărul evenimentelor restrânse, în familie, iar balanţa s-a echilibrat din perspectiva vânzărilor. În plus, ea s-a ocupat şi de partea de livrări, asigurând acest serviciu foarte căutat în pandemie.
„Am ajuns la 25.000-30.000 euro în 2020, anul acesta mi-am propus să dublez cifra de afaceri. Sărbătorile de iarnă sunt cea mai ocupată perioadă, anul trecut au fost multe cereri pentru cozonaci, am făcut şi pachete. Acum urmează 1-8 martie, sunt perioade bune“, a mai menţionat fondatoarea Sweet Sophie.
Clienţii atelierului de torturi ajung să comande prin intermediul reţelelor sociale, dar si pe site-ul sweetsophie.ro. În prezent, atelierul funcţionează doar pe bază de comenzi.
„Îmi doresc un mic magazin, dar nu ştiu exact dacă anul acesta. Se pare că mai mult pe online sunt mai multe şanse în această perioadă. Cred că mai degrabă aş vrea să mă ocup un pic mai mult de social media, de postări. Chiar dacă nu se fac evenimente, oamenii sărbătoresc în familie“, a mai spus Adelina Cîrstian.
Antreprenoarea precizează că nu s-ar mai întoarce la statutul de angajat şi nu ar schimba domeniul dacă ar începe din nou, de la zero, o afacere. Ea crede că şi deciziile care nu au dat rezultatele aşteptate au adus o lecţie, pentru că altfel nu ar fi ştiut că nu au fost cele mai inspirate.
„Antreprenoriatul este foarte dinamic, eu fac şi prăjituri, preiau comenzi, plătesc şi facturi şi multe alte activităţi, deci nu te plictiseşti niciodată. Perseverenţa este foarte importantă în business, un antreprenor trebuie să facă în fiecare zi paşi pentru visul său şi la un moment dat se vor vedea rezultatele, nu se poate întâmpla peste noapte“, a concluzionat Adelina Cîrstian.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.