Cum a fost ales brandul Catena, devenit liderul pieţei de farmacii? Anca Vlad, fondatoare: Catena înseamnă în română „legătură chimică“, ceea ce ne apropie cu gândul de produsul farmaceutic, iar în latină şi italiană - „lanţ“. Sub brandul Catena sunt deschise circa 800 de farmacii, care au afaceri cumulate de 1 mld. euro în 2019

Autor: Cristina Roşca 23.02.2021

Antreprenoarea Anca Vlad, cea care deţine lanţul de farmacii Catena şi distri­buitorul de medicamente Fildas, îşi aminteşte cum a ales acum mai bine de două decenii un nume care a de­venit între timp un brand.

Astăzi, sub brandul Catena sunt deschise circa 800 de far­macii (cele mai recente informaţii) care au afaceri cumu­late de circa 1 mld. euro în 2019 (ultimul an pentru care exis­tă date publice). Compania este lider de piaţă pe segmentul său.

„Acum 21 de ani, când am abordat retailul farmaceutic, am dorit un nume de brand sonor, dar cald şi simplu. Cu­vântul „Catena“ mi-a venit uşor în minte pentru că avea toate aceste calităţi. În plus, în­seamnă două lucruri: în română „legătură chi­mică“, ceea ce ne apropie cu gândul de pro­dusul farmaceutic, iar în latină şi italiană - „lanţ“, ceea ce ne crea o frumoasă pers­pec­tivă de creştere“, îşi aminteşte antreprenoarea.