Mihai Brenda, Tazz by eMAG: Vânzările intermediate de platformele de livrări au crescut de patru ori în 2020 faţă de 2019. Valoarea bunurilor tranzacţionate prin platformele de livrare a fost de 400 mil. euro în 2020
Aplicaţiile de livrare sunt văzute acum ca parte integrantă din viaţa oamenilor şi nu mai reprezintă doar o soluţie punctuală, de avarie. În noua normalitate, ele vor rămâne o modalitate obişnuită de a face cumpărăturile, spune Mihai Brenda, chief commercial officer (CCO) în cadrul Tazz by eMAG.
Afirmaţiile sale sunt întărite de cifrele aferente lui 2020, an marcat de pandemia de COVID-19 care a dus la o dezvoltare accelerată a pieţei de livrări.
„Estimăm că valoarea bunurilor tranzacţionate prin platformele de livrare în 2020 a fost în jurul a 400 de milioane de euro, de patru ori mai mare decât în 2019.“
Aceasta este doar valoarea bunurilor tranzacţionate prin platformele de profil, la care se adaugă livrările făcute direct de retaileri şi jucătorii HoReCa, astfel că suma totală e mai mare.
Glovo şi Foodpanda sunt principalii jucători din această piaţă a platformelor de livrare în prezent, mai ales după ce Uber Eats şi-a anunţat ieşirea din România de la începutul lunii iunie 2020. Vine însă puternic din urmă platforma Tazz by eMAG, controlată de retailerul online eMAG.
„Dacă înainte de pandemie, serviciile de livrare erau folosite mai mult ocazional, în special pentru a comanda mâncare gata preparată la serviciu, de pildă, serviciile oferite de noi pe durata pandemiei au fost rapid adoptate de către clienţii noi, în timp ce clienţii existenţi au crescut frecvenţa comenzilor“, adaugă Mihai Brenda.