Mihai Brenda, Tazz by eMAG: Vânzările intermediate de platformele de livrări au crescut de patru ori în 2020 faţă de 2019. Valoarea bunurilor tranzacţionate prin platformele de livrare a fost de 400 mil. euro în 2020

Autor: Cristina Roşca 24.02.2021

Aplicaţiile de livrare sunt văzute acum ca parte integrantă din viaţa oame­nilor şi nu mai reprezintă doar o so­luţie punctuală, de avarie. În noua nor­malitate, ele vor rămâne o mo­da­litate obişnuită de a face cumpărăturile, spu­ne Mihai Brenda, chief commercial of­ficer (CCO) în cadrul Tazz by eMAG.

Afirmaţiile sale sunt întărite de ci­frele aferente lui 2020, an marcat de pan­demia de COVID-19 care a dus la o dezvoltare accelerată a pieţei de livrări.

„Estimăm că valoarea bunurilor tranzacţionate prin platformele de livrare în 2020 a fost în jurul a 400 de milioane de euro, de patru ori mai mare decât în 2019.“

Aceasta este doar valoarea bunu­rilor tranzacţionate prin platfor­me­le de profil, la care se adaugă li­vră­rile făcute direct de re­tai­leri şi ju­cătorii HoReCa, astfel că suma totală e mai mare.

Glovo şi Food­pan­da sunt principa­lii ju­cători din această piaţă a plat­for­me­lor de livrare în pre­zent, mai ales după ce Uber Eats şi-a anunţat ieşirea din România de la începutul lunii iunie 2020. Vine însă puternic din ur­mă plat­for­ma Tazz by eMAG, controlată de re­tai­lerul online eMAG.

„Dacă înainte de pandemie, servi­ciile de livrare erau folosite mai mult oca­zional, în special pentru a comanda mân­care gata preparată la serviciu, de pildă, serviciile oferite de noi pe durata pandemiei au fost rapid adoptate de către clienţii noi, în timp ce clienţii exis­tenţi au crescut frecvenţa comen­zilor“, adaugă Mihai Brenda.