Dacă nu îi poţi învinge, cumpără-i: Apple achiziţionează o companie la fiecare trei săptămâni. În ultimii şase ani gigantul a cumpărat 100 de companii

Autor: Dorin Oancea 24.02.2021

Apple a achiziţionat aproximativ 100 de companii în ultimii şase ani, a dezvăluit directorul executiv al companiei, Tim Cook, citat de BBC.

Acest lucru înseamnă cumpărarea unei companii la fiecare trei până la patru săptămâni, a declarat el adunării anuale a acţionarilor Apple marţi.

Apple a avut recent cel mai bun trimestru din venituri din toate timpurile, cu 111,4 miliarde de dolari în primul trimestru al anului fiscal 2021.

Cook a declarat adunării acţionarilor că achiziţiile vizează în principal dobândirea de tehnologie şi talente.

Cea mai mare achiziţie Apple din ultimul deceniu a fost cea de 3 miliarde de dolari a Beats Electronics, producătorul de căşti fondat de rapperul şi producătorul Dr Dre.

O altă achiziţie de profil a fost compania de software de recunoaştere a muzicii Shazam, pentru 400 de milioane de dolari în 2018.

Cel mai adesea, Apple cumpără firme de tehnologie mai mici şi apoi îşi încorporează inovaţiile în propriile sale produse.

Un exemplu este PrimeSense, o companie israeliană de detectare 3D a cărei tehnologie a contribuit la FaceID-ul Apple.

În ultimul an, Apple a cumpărat mai multe companii de inteligenţă artificială (AI), o afacere cu evenimente de realitate virtuală, un startup de plăţi şi o afacere cu podcasturi, printre altele.

În 2019, Apple a cumpărat Drive.ai, o firmă de maşini autonome, într-un efort de a-şi impulsiona propriile cercetări în respectiva tehnologie.

Dar, chiar dacă a cumpărat 100 de companii în şase ani, Apple pare să fie foarte selectivă cu privire la ceea ce cumpără.

De exemplu, fondatorul Tesla, Elon Musk, a dezvăluit recent că l-a abordat pe Cook pentru a-i cumpăra afacerea cu maşini electrice, la începuturi, în 2013, dar a fost refuzat.

Măsurate în funcţie de valoare, achiziţiile Apple sunt de fapt mult mai restrânse decât cele ale multora dintre rivalii săi din tehnologie.

Microsoft a plătit 26 miliarde de dolari pentru LinkedIn, Amazon a plătit 13,7 miliarde de dolari pentru Whole Foods, iar Facebook a plătit 19 miliarde de dolari pentru WhatsApp.

Cele mai mari zece achiziţii realizate de Apple ar valora mult mai puţin decât oricare dintre aceste tranzacţii.