Camelia Ene, CEO and country Chairman MOL România: Această tranziţie va fi de durată, iar jucătorii de profil trebuie să se adapteze şi să se transforme, pentru a ţine pasul şi a răspunde nevoilor pieţei. Cu siguranţă, grupul MOL o să aibă mai multe proiecte

Autor: Alexandra Cepăreanu 24.02.2021

Camelia Ene, CEO and country Chairman MOL România, consideră că tranziţia energetică va avea un traseu lung şi va fi de durată.

„Această tranziţie va fi de durată, iar jucătorii de profil trebuie să se adapteze şi să se transforme, pentru a ţine pasul şi a răspunde nevoilor pieţei. Cu siguranţă, grupul MOL o să aibă mai multe proiecte”, a spus Camelia Ene în cadrul videoconferinţei ZF Power Summit 2021.

Ea a adăugat că grupul MOL consideră piaţa românească ca fiind una cu potenţial mare de creştere. „Vom evalua toate oportunităţile de pe piaţă, care vor fi în linie cu strategia MOL şi vom anunţa noi proiecte dacă vor fi.”

 

Alte declaraţii:

În continuare carburantul rămâne sursa principală. A crescut numărul de maşini electrice şi hibride, segment ce va continua să se dezvolte, dar este greu să estimăm cum vor arăta lucrurile în viitor. Aşteptăm o revenire a cererii de carburant, tendinţă pe care o vom regăsi şi în câţiva ani. Dar totul depinde de infrastructură, de numărul de maşini electrice.

Anul trecut am continuat proiectele pe care le aveam în plan – am deschis 14 noi staţii, fiind unul dintre cei mai de succes ani pentru noi, din acest punct de vedere.

Un obiectiv este acela de a construi staţiile de pe autostradă. Ne dorim să construim măcar o parte din staţiile câştigate.

Am avut un nivel scăzut anul trecut, în T2, când au fost cele mai puternice restricţii, apoi vânzările şi-au revenit. Ne aşteptăm la o creştere moderată, asta în cazul în care nu vor interveni alte restricţii. Pentru moment anticipăm o creştere moderată a pieţei şi a performanţei noastre.

Ne-am dezvoltat reţeaua în cei 25 de ani de activitate. Acum avem 243 de staţii -am făcut două achiziţii majore, una în 2005 şi una în 2015, am investit în dezvoltarea sistmului logistic (avem două depozite de carburant), am dezvoltat segmentul de încărcare electrică. Anul trecut am lansat în cadrul unei staţii primul concept drive thru.

Proiectele de digitalizare au accelerat anul trecut. Vor eixsta în continuare multe proiecte în viitor care vor duce la transformara dintr-un retailer de carburant, într-un furnizor de mai mult servicii de mobilitate pentru clienţi.

Încurajator mi se pare că în ciuda pandmiei, în 2020 digitalizarea a fost accelerată. Dacă lucrurile nu erau la nivelul la care ne doream, această mişcare ne-a bucurat foarte mult.