Sphera Group, administratorul KFC şi Pizza Hut în România, încheie 2020 cu pierderi de numai 2,3 mil. lei, la vânzări de 710 mil. lei, minus 25%, un rezultat peste aşteptări. În T4/2020, vânzările grupului au crescut cu 5,3% faţă de T3/2020, la 208 mil. lei

Autor: Cristina Bellu 26.02.2021

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat pentru 2020 o pierdere netă de 2,3 mil. lei lei (excluzând impactul adoptării IFRS 16), faţă de profitul de 64 mil. lei obţinut în 2019, în timp ce vânzările în restaurante s-au cifrat la 710 mil. lei, echivalentul unei scăderi de 25,6%.

"Rezultatul este cu mult peste estimările comunicate în raportul publicat în luna octombrie a anului trecut", notează raportul financiar preliminar transmis vineri de companie.

În T4/2020, vânzările consolidate ale grupului s-au ridicat la 208 mil. lei, în scădere cu  20% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, dar în creştere cu 5,3% comparativ cu T3/2020, performanţă care a a contribuit la compensarea efectului negativ din prima jumătate mai slabă a anului, arată datele din raportul financiar preliminar al companiei.

Grupul a încheiat anul 2020 cu un EBITDA normalizat de 44,1 milioane lei, o pierdere din exploatare de 1,6 milioane lei şi o pierdere netă a perioadei de 2,3 milioane lei.

La nivel de rezultate individuale, în 2020, KFC România a reuşit să atingă o marjă EBITDA normalizată de 12,5%, faţă de 13,7% marja în 2019, iar Taco Bell a înregistrat o marja EBITDA de 0,75%, faţă de 1,6% marjă în 2019.

KFC România au închis profitabil întregul an 2020, înregistrând cumulat 67,3 milioane lei în EBITDA normalizat. Pizza Hut a încheiat anul cu un EBITDA negativ.

“Pe parcursul celei de-a doua jumatati a anului, Grupul a inregistrat o crestere treptata lunara a vanzarilor pe toate cele trei piete de activitate. Performanta in T4/2020 s-a imbunatatit fata de trimestrul anterior atat in Romania, cat si in Republica Moldova, dar a inregistrat o scadere in Italia, unde vanzarile au scazut cu 6,6 milioane lei comparativ cu T3/2020 si 21,9 milioane lei anual. Vanzarile in Romania au scazut cu 26%, de la 845 milioane lei in 2019 la 625,5 milioane lei in 2020, in Italia cu 22,3%, la 76,5 milioane lei si cu 23,4% in Republica Moldova, ajungand la 8,7 milioane lei”, notează raportul companiei.

În 2020, numarul de restaurante a crescut cu 3, ajungand la 158 de restaurante la data de 31 decembrie 2020. Din cele 158 de restaurante, 138 aveau sediul in Romania, 18 in Italia si 2 in Republica Moldova. In cursul anului 2020, Grupul a inaugurat 5 restaurante KFC in Romania (pe langa relocarea unui restaurant cu sediul in Targu Mures), 3 restaurante KFC in Italia si 1 restaurant Taco Bell in Romania. In acelasi timp, 6 restaurante din Romania identificate ca nefiind viabile au fost inchise.

Sphera Franchise Group deţine francizele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi dezvoltă brandul KFC şi în Republica Moldova şi Italia. Grupul este controlat indirect de Radu Dimofte (43,7%), Nicolae Badea (21,4%), Lucian Vlad (11,0%) şi alţi acţionari (23,9%).