Dana Dima, vicepreşedinte retail BCR: Un număr de circa 3.000 de clienţi ai BCR nu au reluat plata ratelor după expirarea moratoriilor, banca încercând modele de restructurare, de reeşalonare a datoriilor

Autor: Claudia Medrega 26.02.2021

Amânările la plata creditelor în 2020 în sprijinul clienţilor BCR afectaţi de contextul pandemic au reprezentat 13% din portofoliul total de credite persoane fizice, iar aproximativ 3.000 de persoane nu au reluat plăţile după expirarea moratoriilor, banca încercând modele de restructurare, de reeşalonare a datoriilor, după cum a declarat Dana Dima, vicepreşedinte retail al BCR.

“Persoanele fizice care nu au reluat plăţile reprezintă 8% din 13%, adică 3.000 de clienţi. Aceşti clienţi nu sunt lăsaţi cu aceste datorii, noi încercăm modele de restructurare, de reeşalonare a doatoriilor astfel încât aceştia să reia plăţile în mod sănătos şi responsabil din perspectiva costurilor. Ne bucură că putem găsi soluţii, este datoria noastră să găsim soluţii pentru aceşti clienţi”, a explicat vicepreşedintele BCR într-o videoconferinţă de prezentare a rezultatelor financiare pentru 2020.

În cazul companiilor, amânările la plata creditelor în 2020 au reprezentat 10% din portofoliul total de credite corporate al BCR.

Circa 41.000 de cereri de amânare a ratelor pentru persoane fizice şi circa 500 de cereri pentru companii au fost implementate, în cadrul moratoriului public şi al celui privat, pentru a susţine clienţii afectaţi de pandemie, majoritatea selectând soluţia BCR. Peste 3.600 de cereri de amânare de plată au fost realizate 100% online, prin platforma George.

Peste 350.000 de clienţi persoane fizice au beneficiat de amânarea pentru 3 luni a sumelor lunare minime obligatorii de plată pentru carduri de credit şi descoperit de cont.