(P) Cumpărarea vs. închirierea echipamentelor de lucru

Autor: Publicitate 01.03.2021

Normele de securitate sunt un lucru esenţial pe care orice companie din România ar trebui să le aibă în vedere. În funcţie de domeniul de activitate al companiei, aceste norme cuprind diferite reglementări, care fac referire şi la echipamentele de lucru. Cea mai frecventă întrebare pe care şi-o pun companiile este legată de cumpărarea sau închirierea echipamentelor de lucru. Iată care este soluţia pe care o oferă Lindstrӧm România.

În prezent, angajatorii au la dispoziţie două metode principale prin care pot pune la dispoziţia angajaţilor echipamente de lucru: închirierea sau cumpărarea uniformelor de lucru. Fiecare categorie vine cu avantaje şi dezavantaje, pe care le vom detalia în rândurile de mai jos.

 

Închirierea echipamentelor de lucru

Uniforme curate, permanent

Unul dintre principalele avantaje pentru angajatori şi angajaţi deopotrivă atunci când aleg un sistem de închiriere este disponibilitatea echipamentelor. Angajaţii primesc la locul de muncă printr-un serviciu de livrare dedicat, uniforme curate, având măsurile corecte şi există şi opţiunea de a le personaliza conform cerinţelor.

Preluarea responsabilităţii legate de standardele de siguranţă

Echipamentele de lucru trebuie să îndeplinească anumite standarde de siguranţă. Prin opţiunea pentru serviciul de închiriere, Lindström preia şi responsabilitatea conformităţii uniformelor de lucru în raport cu legislaţia şi standardele de siguranţă în vigoare pentru diferite domenii.

Curăţarea uniformelor: nu mai contribui la creşterea amprentei de carbon

Întreţinerea şi curăţarea echipamentelor de lucru poate fi dificilă uneori pentru angajaţi, deoarece anumite pete sunt greu de îndepărtat sau chiar deteriorează ţesătura şi produc cantităţi semnificative de deşeuri. Consumul de energie şi apă este mai ridicat dacă optezi pentru spălarea acasă, deoarece o maşină de spălat clasa A** consumă 60 l de apă pentru fiecare încărcătură (aproximativ 4.5 uniforme sunt spălate în timpul unui singur ciclu de spălare).

Apelând la spălătoriile profesionale Lindstrӧm, contribui la reducerea dioxidului de carbon eliminat în atmosferă şi a deşeurilor textile. Consumul de energie al spălătoriilor Lindstrӧm este sub 1 kWh/kg (0.95) şi 7.3 l/ kg de apă. Nu doar că reduci cantitatea de resurse folosite, dar contribui şi la creşterea gradului de sustenabilitate al companiei tale.

Atunci când uniformele se deteriorează trebuie depozitate şi reciclate corespunzător normelor aflate în vigoare. Apelând la un serviciu de închiriere, angajatorul nu mai este nevoit să se ocupe de acest aspect, Lindstrӧm a reciclat peste 80% din totalul uniformelor folosite într-un singur an.

Trasabilitatea uniformelor de lucru

Standardele de igienă şi siguranţa pentru diferite domenii definesc criteriile pe care un furnizor de servicii trebuie să le îndeplinească pentru a asigura siguranţa angajaţilor. eLindstrӧm este o aplicaţie online prin care poţi urmări etapele prin care au trecut uniformele de lucru înainte de a fi livrate la sediu. Prin intermediul aplicaţiei poţi să monitorizezi data la care au fost preluate, când au fost igienizate şi ce substanţe au fost folosite sau data la care urmează să fie livrate.

Industriile cu grad ridicat de risc precum industria alimentară, farmaceutică sau cercetare trebuie să ştie exact maniera în care sunt gestionate uniformele de lucru, pentru a-şi putea asigura continuitatea serviciilor în condiţii de siguranţă. Aplicaţia eLindstrӧm oferă o viziune macro asupra sistemului de management şi în plus, îţi oferă posibilitatea de comanda noi uniforme de lucru sau de a descărca facturi şi rapoarte detaliate.

Cumpărarea uniformelor de lucru

Avantaje

Uniformele de lucru oferă o imagine unitară angajaţilor, deoarece toţi membrii unei echipe sunt îmbrăcaţi la fel, eliminând complet riscul de a exista diferenţe sau situaţii inconfortabile datorate stilului vestimentar. În plus, în România există un cadru legislativ care impune angajatorului achiziţionarea Echipamentului Individual de Protecţie necesar angajatului.

De asemenea, cumpărarea uniformei impune şi un nivel de responsabilizare în rândul angajaţilor. Neavând posibilitatea de a schimba echipamentul într-o perioadă scurtă de timp, angajaţii se vor ocupa cu atenţie de îngrijirea acestora şi menţinerea lor într-o stare foarte bună pentru mai mult timp.

Un aspect financiar important pe care angajatorul ar trebui să-l ia în considerare dacă decide să achiziţioneze uniforme de lucru este deducerea cheltuielilor. Împreună cu Departamentul Financiar, echipa de management poate să estimeze care sunt costurile totale ale achiziţionării echipamentelor de protecţie necesare şi suma totală a cheltuielilor deductibile.

Dezavantaje

Unul dintre dezavantajele acestei opţiuni este reprezentat de spaţiul de depozitare, deoarece în urma cumpărării uniformelor de lucru necesare, acestea trebuie depozitate într-un spaţiu optim.

Dacă numărul de angajaţi este foarte mare, depozitarea acestora ar putea constitui o problemă. Mai mult decât atât, angajatorul trebuie să comande echipamente de diferite mărimi şi specifice fiecărui anotimp pentru a putea acoperi nevoile angajaţilor existenţi, precum şi a viitorilor angajaţi.

Un alt dezavantaj ar putea fi constituit de întreţinerea neconformă a uniformelor. Ţesăturile trebuie spălate şi uscate la o anumită temperatură, preferabil să fie igienizate în spălătorii profesionale, pentru a asigura atât siguranţa angajaţilor cât şi a produselor fabricate de aceştia. Industria alimentară presupune un grad ridicat de risc, deoarece angajaţii care nu au uniforme de lucru corect igienizate nu îndeplinesc standardele de igienă şi riscul de contaminare este unul foarte mare.

Şi nu în ultimul rând, costul achiziţionării echipamentelor de lucru poate fi unul destul de ridicat. Numărul de angajaţi, precum şi intervalul folosirii unui rând de echipament poate supune compania la nişte costuri destul de mari. În cazul în care angajaţii pleacă din companiei, uniformele folosite de ei ajung deşeuri textile, deoarece acestea nu mai pot fi refolosite şi astfel contribui la generarea de noi deşeuri.

O soluţie de închiriere a echipamentelor de lucru care te scapă de griji

Lindstrӧm România se ocupă cu managementul echipamentelor de lucru, mai exact închirierea de uniforme pentru diferite domenii. Calitatea serviciilor noastre este recunoscută la nivel internaţional datorită faptului că respectăm toate normele de igienizare şi depozitare pentru uniformele de lucru. Serviciile noastre au preţuri accesibile, fără a avea limite cantitative, astfel că putem livra uniforme pentru sute de angajaţi sau chiar şi pentru un singur angajat. Ai grijă de imaginea afacerii tale şi alege să îţi protejezi angajaţii cu uniformele Lindstrӧm.

Indiferent de opţiunea aleasă, echipamentele de lucru sunt o necesitate în multe domenii, iar alegerea acţiunii potrivite ar trebui să se bazeze pe o analiză atentă a nevoilor. În funcţie de numărul de angajaţi, acţiunile zilnice, gradul de dificultate al acţiunilor şi posibilitatea de întreţinere a echipamentului angajatorul poate decide dacă să închirieze sau să cumpere uniforme de lucru.