ZF Special - Branduri Româneşti. Gabriela Munteanu, Kandia Dulce: Noi ca popor mai purtăm nişte traume de pe vremea comunismului şi avem uneori senzaţia că produsele străine sunt mai cu sclipici decât ce facem în România

Autor: Cristina Roşca 01.03.2021

Pandemia de COVID-19 a accelerat o tendinţă mai veche şi anume un apetit crescut pentru branduri româneşti în rândul consumatorilor locali, care în primii ani de capitalism preferau produsele ce purtau mărci internaţionale. Situaţia s-a inversat însă de câţiva ani.

„Noi ca popor mai purtăm nişte traume de pe vremea comunismului şi avem uneori senzaţia că produsele străine sunt mai cu sclipici decât ce facem în România. Totuşi, observ din ce în ce mai mult în jurul meu aplecarea oamenilor spre a încuraja produsele şi brandurile româneşti“, spune Gabriela Munteanu, marketing director la Kandia Dulce, companie ce are în portofoliu brandul cu acelaşi nume, dar şi ROM sau Măgura.

Dezvoltarea de mărci româneşti puternice înseamnă un mediu de business local mai puternic şi indirect o putere de cumpărare mai ridicată în rândul consu­matorilor. „Rolul nostru este să dezvoltăm comunităţile locale pentru că asta ajută şi societatea noastră să se dezvolte“, afirmă Bogdan Neacşu, director general, preşedinte al comitetului de direcţie al CEC Bank, unul dintre cele mai vechi branduri locale, cu o istorie de aproape 160 de ani. Importanţa brandului în business e foarte mare, explică Rudolf Vizental, CEO al Roca Investment şi cofondator al Impetum Group. Mai exact, brandul poate face diferenţa dintre creştere şi scădere într-o perioadă de criză.