Life is Hard a realizat un profit net de 1,1 mil. lei anul trecut, în scădere cu 21,1% faţă de 2019, la afaceri de 7,2 mil. lei, plus 34,2%. Compania din IT vizează creştere prin noi achiziţii pentru care va investi 10 mil. euro în următorii doi ani

Autor: Tibi Oprea 02.03.2021

Life is Hard (simbol bursier LIH), primul dezvoltator român de software listat la Bursa de Valori Bucureşti, a încheiat anul 2020 cu un profit net de 1,12 mil. lei, în scădere cu 21,13% faţă de 2019, la afaceri de 7,2 mil. lei, plus 34,2%, potrivit raportului financiar preliminar publicat la bursă.

“Raportat la aşteptările noastre comunicate prin Bugetul de Venituri şi Cheltuieli pe 2020 ajustat cu potenţialul impact generat de pandemia COVID-19, la finalul anului raportăm un profit net de 1,120,593 lei, ceea ce ne duce la o execuţie bugetară de peste 100%”, se arată în raport.

Compania mai menţionează că profitul a fost impactat de achiziţiile făcute pentru implementarea celor două proiecte majore pe care le derulează în acest moment compania – Sistemul de Parcări Inteligente al municipiului Cluj şi Smart Territory Cluj (Ghişeu Unic, Arhiva, Atlass). Rezultatele acestor achiziţii se vor regăsi progresiv în activitatea companiei şi T1 şi T2 din 2021.

Life is Hard a atras în 2020 interesul a peste 500 de investitori, dublându-şi în anul pandemiei numărul de acţionari, în timp ce rezultatele financiare înregistrate anul trecut au depăşit, în condiii de telemuncă, estimările ajustate, situând compania într-un bun echilibru financiar.

„2020 a marcat primii 5 ani de prezenţă pe bursă, timp în care cifrele LIFE IS HARD au crescut constant, iar valoarea companiei a ajuns de la 6,3 mil. lei (capitalizarea iniţială), la 16,9 mil lei în decembrie 2019 (conform Raportului de evaluare realizat de Darian DRS), respectiv peste 48 mil lei în martie 2021. Intenţionăm să creştem în continuare fundamentul de dezvoltare al companiei prin noi achiziţii de firme, astfel încât să ajungem la o capitalizare bursieră de 100 mil. lei în 2022”, menţionează Erik Barna, fondator şi CEO al Life is Hard.

Prima ţintă a companiei pentru 2021 este parteneriatul cu Innobyte, unul din jucătorii principali din piaţa de e-commerce din România, prin preluarea a 100% din pachetul de acţiuni al acestei companii - demers aprobat recent de către Adunarea Generală a Acţionarilor LIH. Parteneriatul va însemna dobândirea unor noi competenţe pentru compania listată şi consolidarea capabilităţilor pe zona de digitalizare.

În decembrie 2020, Life is Hard a primit aprobarea finală pentru preluarea fondului de comerţ al Active Power Solutions, ceea ce implică intrarea pe piaţa de telecomunicatii şi statutul de partener Telekom, respectiv prezenţă la nivel naţional cu echipe de vânzări. Tot anul trecut, Life is Hard a achiziţionat 40% din pachetul de acţiuni Performia Finance, companie de consultanţă financiară cu 10 ani de experienţă pe piaţa locală, şi a demarat preluarea fondului de comerţ al TreeComm, distribuitor B2B de soluţii de telecomunicaţii - procedură aflată în etapa finală de aprobare. Toate cele trei companii menţionate au înregistrat în 2020 rezultate financiare în creştere faţă de 2019.

Următoarele deţineri vizate de Life is Hard se referă la companii de tehnologie active în zona BigData, SmartCity, CyberSecurity, Private&Public Cloud, Dezvoltare&Infrastructură digitală.

Planurile de dezvoltare ale companiei vizează creşterea prin noi achiziţii în următorii doi ani, demers pentru care Life is Hard va investi 10 mil. euro, sumă finanţată prin mecanisme specifice bursei.

Life is Hard are 48 mil. lei capitalizare şi este deţinută în proporţie de 39,2% de Ioan-Cătălin Chiş, în timp ce Active Power Solutions, al cărei fond de comerţ a fost preluat în decembrie 2020 de către companie, deţine 37,5% din numărul de acţiuni.

De la începutul anului, acţiunile LIH înregistrează o creştere de 25%, pe fondul unor tranzacţii de 3,5 mil. lei, arată datele BVB.