Jadwiga Zientara, CFO, Carrefour România: Avem un buget de investiţii de peste 300 de milioane de lei în 2021

Autor: Răzvan Botea 03.03.2021

Jadwiga Zientara, CFO al Carrefour România, a spus în cadrul celei de-a doua ediţii a CFO Summit că retailerul Carrefour România are un buget de investiţii de peste 300 mil. lei în 2021. Principala direcţie este cea de creştere organică, însă Carrefour se uită şi la piaţa de fuziuni şi achiziţii.

„Pentru noi, priorităţile strategice sunt investiţiile în expansiune, pentru care avem un buget mai mare de 300 milioane lei. Ne concentrăm pe creşterea organică, dar analizăm oportunităţi şi din piaţa de fuziuni şi achiziţii”, a spus ea.

Ce a mai spus Jadwiga Zientara la CFO Summit 2021:

Probabil pentru mine şi pentru directorii financiari cea mai mare provocare a fost schimbarea foarte rapidă către remote work. Aş zice că o provocare importantă, încă de la început, a fost si cooperarea de la distanţă cu furnizorii alături de care am asigurat continuitatea aprovizionării şi a business-ului.

O alta provocare, sigur că a fost şi colaborarea cu autorităţile fiscale. Digitalizarea încă este necesară şi trebuie să se îmbunătăţească. Cu toţii, împreună, a trebuit să facem schimbarea către comunicarea online.

Cu siguranţă trăim în vremuri de incertitudine şi treaba unui director financiar este să furnizeze certitudine. Este o provocare pentru noi, pentru că să faci predicţii în 2020 a fost dificil. Cu toate acestea, rezultatul final din 2020 a fost în linie cu planurile. Schimbarea de cerere din partea consumatorilor a fost greu predictibilă. Din martie, anul trecut, am început să reinventăm prognozele.

Si, aşa cum spuneam, cooperarea îndeaproape cu furnizorii a fost vitală. Furnizorii noştri au fost deschişi la schimbările legate de automatizarea proceselor, schimbarea fluxului de documente. Am avut o colaborare foarte bună cu producătorii locali.

Este greu de prognozat dacă ne mai aşteaptă un lockdown sau dacă lucrurile vor reveni la normal. Cu toate acestea, sunt optimistă şi cred că toată lumea vrea să se întoarcă la normal şi cu toţii facem lucruri în direcţia asta.

Sunt optimistă şi cu privire la economia României.

Pentru noi, priorităţile strategice sunt investiţiile în expansiune, pentru care avem un buget mai mare de 300 milioane lei. Ne concentrăm pe creşterea organică, dar analizăm oportunităţi şi din piaţa de fuziuni şi achiziţii.

Aş dori de la Guvern ca sistemul fiscal să fie predictibil şi mi-ar plăcea o abordare înclinată spre digitalizare.