Efecte nevăzute ale pandemiei: Producţia de biciclete, la fel ca industria auto, este afectată de o criză a componentelor ce va dura până în 2022. Cererea e însă la cote maxime. Romania a produs peste 1,4 milioane de biciclete (normale şi electrice) anul trecut, în urcare de la circa 1,2 milioane în 2019

Autor: Cristina Roşca 04.03.2021

♦ Din total, Decathlon este responsabil pentru circa 860.000 de unităţi, iar ţinta pentru 2021 este de peste 1 milion de biciclete „made in Romania“ ♦ Francezii sunt încrezători deşi afirmă că va fi un an mai complicat din cauza crizei din producţie.

Producţia de biciclete, la fel ca industria auto, este afectată de o criză a componentelor, acesta fiind unul dintre efectele pandemiei de COVID-19. Mai exact, lunile de lockdown în care fabricile şi magazinele fizice au fost închise şi perioada ce a urmat în care zona de producţie a funcţionat la parametri reduşi se resimt acum şi se vor resimţi inclusiv anul viitor.

„Din informaţiile pe care le avem astăzi, pe piaţa internaţională de biciclete există o criză a disponibilităţii anumitor componente. Această lipsă a disponibilităţii are drept cauză contextul din 2020“, spune Ioana Anghel, wheel sports leader în cadrul Decathlon Romania.