Fairy, brandul gigantului P&G, a devenit în 2020 liderul pieţei de detergenţi de vase, detronând Pur, o marcă a nemţilor de la Henkel. Românii au cheltuit anul trecut 274 de milioane de lei pe detergent de vase, cu aproape 20% mai mult ca în 2019

Autor: Cristina Roşca 04.03.2021

Gigantul american P&G a devenit anul trecut liderul pieţei de detergent de vase datorită brandului său Fairy, ajungând astfel la o cotă de 30,5%, potrivit datelor oferite de compania de cercetare Euromonitor. Până în pandemie, liderul pieţei de profil era Henkel, un grup german ce are în portofoliu marca Pur. În 2020, într-un an marcat de pandemia de COVID-19, nemţii au coborât pe doi, cu o cotă de piaţă de puţin sub 27%.

Cei doi giganţi domină clar piaţa de profil, arată datele Euromonitor.

„Procter&Gamble Distribution (compania care se ocupă de importul şi distribuţia produselor grupului ame­rican în România - n.red.) a detronat anul trecut Henkel România din poziţia de lider al pieţei de detergent de vase în termeni de valoare datorită evoluţiei bune a brandului omniprezent Fairy, care se bucură de promovare masivă şi de o distribuţie pe măsură pe toate canalele de comerţ“, spun analiştii Euromonitor.