Bloomberg: Tesla trebuie să străpungă piaţa auto din Europa. Interesul pentru maşinile companiei este foarte mare, dar sectorul este dominat de producătorii tradiţionali, precum Volkswagen, BMW şi Renault

Autor: Eduard Ivanovici 07.03.2021

Cumpărătorii de automobile prezintă tot mai mult interes faţă de modelele Tesla, iar angajaţii producătorului german de software-uri SAP nu prezintă vreo excepţie. Cel mai mare grup tech din Europa, precum alte corporaţii majore ale continentului, oferă vehicule angajaţilor din cadrul companiei, primind în mod constant cereri pentru modelele Tesla, transmite Bloomberg.

Totuşi, SAP a respins propunerea, subliniind lipsa de centre Tesla din Walldorf, unde se află sediul firmei, şi faptul că angajaţii şi-au lua liber pentru a se ocupa de posibilele reparaţii ale vehiculelor. Interesul pentru Tesla este foarte mare, însă „nu le putem oferi în acest moment”, spune Steffen Krautwasser, care gestionează în Germania cele 17.000 de maşini din cadrul SAP.

Chiar dacă investitorii şi clienţii l-au transformat pe CEO-ul Elon Musk într-o celebritate, Europa – care a devenit cea mai mare piaţă pentru maşini electrice în 2020 – nu se înghesuie în faţa modelelor Tesla. Iar nivelul de reticenţă nu face decât să afecteze vânzările companiei. Circa 60% din achiziţiile de maşini noi din Europa sunt efectuate prin mediul corporate, incluzând aici vehiculele oferite drept beneficii (fiind redusă ulterior o parte din salariile angajaţilor). Iar Tesla, care îşi construieşte în prezent prima fabrică europeană, aproape de Berlin, este aproape absentă din acest canal de vânzări. Între timp, producători precum BMW, Renault şi Volkswagen continuă să domine piaţa.