Mazars, companie de consultanţă în afaceri: Milenialii şi Generaţia Z sunt motoarele economiei circulare pe piaţa bunurilor de lux

Autor: Cristina Bellu 08.03.2021

Clienţii de lux din generaţiile Y şi Z sunt fideli fiecărui brand pe care îl plac şi în care au încredere. Aceştia urmăresc fiecare mişcare a brandului pe reţelele de socializare şi sunt la curent cu campaniile, produsele sau influencerii acestuia, notează un studiu al Mazars, firmă internaţională de audit şi consultanţă în afaceri.

„În România, vedem şi tineri care iau atitudine atunci când un brand nu se aliniază viziunii lor cu privire la sustenabilitate. Aceştia se reorientează către pieţele de lux secundare deoarece acestea oferă un consum mai sustenabil şi posibilitatea de a contribui la circularitatea economică”, spune Ella Chilea, Audit Partner, Mazars România.

Potrivit acesteia, tinerii construiesc comunităţi online unde revând anumite articole vestimentare pe care nu le mai poartă sau care nu li se potrivesc la un preţ decent, învaţă cum să recicleze un produs sau îi informează pe ceilalţi cu privire la magazinele de fashion locale care colectează produse pentru reciclare, şi chiar învaţă cum să-şi repare articolele preferate.

„Iată o generaţie care trage la răspundere mărcile de lux pentru fiecare pas greşit pe care acestea îl fac, totul pentru a crea o lume mai bună”

În ultima vreme, o serie de platforme de revânzare au fost lansate pentru a încuraja o abordare durabilă a consumului de produse de lux – un obiectiv împărtăşit de mulţi dintre clienţii de lux noi, în special de aşa-numiţii clienţi HENRY (High-Earners-Not-Rich-Yet), care s-au arătat de la bun început entuziaşti faţă de platformele de revânzare şi închiriere a produselor de lux.

Transformarea tehnologică în moda de lux produce schimbări nu numai în modul în care brandurile interacţionează cu clienţii lor, ci şi la nivelul sistemelor şi al culturii. Brandurile învaţă cum să colaboreze cu partenerii tehnologici şi să construiască ecosisteme care să furnizeze inovaţiile de care au nevoie.

Pentru brandurile de lux obişnuite să controleze fiecare detaliu al capitalului propriu, astfel de parteneriate reprezintă o modificare semnificativă a modelului lor de afaceri. Relaţiile cu furnizorii de lux au în general o istorie în spate; parteneriatele tehnologice, pe de altă parte, reprezintă o noutate. Brandurile de lux au fost nevoite să cedeze un anumit control pentru a reduce riscurile şi costurile transformării lor tehnologice.