Mihaela Popa, Prim-Vicepreşedinte, CEC Bank: Debutul pandemiei a găsit companiile ca un pacient în o stare de şoc. În această situaţie, băncile devin medicii

Autor: Ramona Cornea 11.03.2021

Debutul pandemiei de COVID-19 a găsit companiile din România ca un pacient în o stare de şoc, unul care nu ştia cum să reacţioneze la situaţia în faţa căreia a fost pus, iar băncile trebuie să acţioneze precum medicii în această situaţie, spune Mihaela Popa, Prim-Vicepreşedinte, CEC Bank.

”Debutul acesta al pandemiei a găsit companiile ca un pacient în o stare de şoc, cuprins de panică, unul care nu ştia cum să reacţioneze, pus în faţa unei blocări. Noi şi sistemul bancar am încercat să găsim soluţii, ne-am pregătit pentru cele mai negre scenarii, astfel încât să asigurăm o activitate, iar businessurile să meargă. Businessurile au fost închise temporar, cu planuri de investiţii amânate, şocul economic s-a văzut şi în cifre, iar la momentul acesta, momentul de şoc a trecut cu bine, iar pacientul este stabil şi încearcă să se adapteze condiţiilor de volatilitate şi impredictibilitate actuale. În această situaţie, băncile devin medicii”, a spus Mihaela Popa în cadrul videoconferinţei Top 1.000 cele mai mari companii din România. Pulsul economiei.

Un beneficiu pe care pandemia l-a adus pentru CEC Bank ar fi digitalizarea, adaugă ea.

”CEC Bank a suferit de un decalaj tehnologic, cu toate că strategia noastră din 2019 prevedea modernizarea băncii, inclusiv investiţii în zona IT. Pandemia ne-a forţat să accelerăm acest proces de informatizare. În un sigur an, cred că am făcut realizările din trei – cinci ani pe zona digitalizării, am informatizat o parte din fluxurile interne care sunt foarte importante în acest moment, însă schimbări s-au făcut şi în plan extern, am lansat conturi online pentru persoane fizice, credite de nevoi personale online şi în continuare urmează unele produse online adresate special IMM-urilor”, a explicat Mihaela Popa.

Ce a mai declarat Mihaela Popa în cadrul videoconferinţei:

·        Modul de muncă a fost unul hibrid, avem activităţi pe care nu le putem face de acasă  - agenţii, sucursale, punctele de lucru ale băncii unde trebuie să fim prezenţi. Am încercat să facem un program flexibil pentru colegi, astfel încât au venit la lucru în cascadă pentru o fluidizare a activităţii.

·        Există domenii potenţiale de creştere în acest an şi aş menţiona în primul rând agricultura. România are resurse importante de terenuri agricole, de populaţie în mediul rural, dar activităţile sunt concentrate preponderent spre zona de producţie de materie primă, iar productivitatea este mult mai mică.

·        Aş mai menţiona serviciile IT, digitalizarea este o tendinţă despre care s-a discutat mult în ultimii 20 de ani, iar în ultima perioadă s-a accelerat acest proces. La fel şi construcţiile, având în vedere că zona de logistică este în plină dezvoltare, există în continuare cerere de investiţii în acest domeniu.

·        În toată această perioadă, am reuşit să ne reinventăm, să găsim în special soluţii pentru IMM-uri, pentru a sprijini în special capitalul românesc.