Telekom România continuă procesul de digitalizare în zona de securitate şi implementează o aplicaţie care îşi propune să împiedice furtul de identitate în mediul online

Autor: Alexandra Cepăreanu 12.03.2021

Grupul Telekom România, format din fostele companii Romtelecom şi Cosmote, a introdus o nouă măsură de protecţie a clienţilor în mediul digital, prin implementarea unei aplicaţii care are ca scop să prevină şi să împiedice una dintre cele mai răspândite fraude din mediul online şi anume încheierea de abonamente pe nume reale, dar folosind fotografii şi identităţi furate.

„Am implementat această facilitate digitală în interesul clienţilor şi pentru a uşura achiziţia de produse şi servicii online. Practic, oricine poate încheia acum un abonament 100% digital, folosindu-şi datele biometrice pentru identificare, în deplină siguranţă. Această nouă funcţionalitate este mai mult folosită în domeniul fintech”, a spus Gabriel Trăistaru, Director Digitalizare în cadrul Telekom România.

Astfel, prin noua aplicaţie utilizată de Telekom, fotografia este obţinută în direct, online, astfel că nu se pot face fraude. În plus, utilizatorul nu trebuie să descarce niciun fel de aplicaţie pentru a avea cces la această facilitate.

„Spre exemplu, dacă un client vrea să achiziţioneze un abonament cu sau fără telefon, accesând telekom.ro de pe un telefon mobil, atunci îi este solicitat să îşi facă un selfie şi o poză a cărţii de identitate. Aplicaţia nu acceptă încărcarea niciunui fel de documente”, au explicat reprezentanţii Telekom.

De asemenea, dacă achiziţia este efectuată de pe un computer sau laptop, utilizatorul primeşte un link prin sms, pentru a accesa aplicaţia online, unde va urma procedura descrisă anterior.

„Contractul de abonament este apoi trimis pe e-mail, iar dacă a fost comandat şi un telefon mobil, o copie pe hârtie este livrată clientului odată cu pachetul.”