ZF Live. Iulia Pencea, Balkans în cadrul Nielsen România: În România, criza sanitară a avut un impact financiar asupra a 50% dintre gospodării. Totuşi, intenţia consumatorului de a cheltui este cea care a scăzut cel mai puţin

Autor: Alexandra Matei 29.03.2021

♦ România a fost una dintre ţările cu cele mai mari creşteri în primul trimestru al anului trecut ♦ În total, piaţa de bunuri de larg consum a crescut cu 10% faţă de anul precedent ♦ Cele mai populare categorii de produse au fost electronicele şi electrocasnicele, urmate de sectoarele fashion, îngrijire personală şi telefoane.

Pandemia a influenţat comportamentul consumatorilor în 2020, potrivit unui studiu realizat de Nielsen România, companie de cercetare de piaţă, de unde reiese că jumătate dintre respondenţi au resimţit în gospodăriile lor impactul financiar al crizei sanitare, în sensul că s-au confruntat cu reduceri de venit şi pierderi de job temporare sau permanente.

Totuşi, susţine Iulia Pencea, consumer insights leader Balkans în cadrul Nielsen România, în România, intenţia de a cheltui este cea care a scăzut cel mai puţin în rândul consumatorilor.

„Principalele tendinţe ale studiului arată că pandemia a accelerat ideea de safety, oamenii îşi doresc preţuri bune, le place faptul că în online găsesc o varietate foarte mare de produse şi apreciază livrarea. 20% dintre respondenţi sunt complet noi în mediul online. Practic, condiţiile care ne-au fost impuse de această criză sanitară au accelerat penetrarea comerţului online. Anul 2020 nu a fost un an rău. Evident, au fost sectoare care au suferit teribil, cum ar fi HoReCa, însă, pe măsurătorile noastre, la nivel european, total piaţă de bunuri de larg consum a crescut cu 7,5%.“