Investiţi în România! Maria Andrei, VP SVN România: Piaţa rezidenţială are nevoie de mai multă diversitate, astfel încât clienţii să aibă de unde alege, însă multe dintre proiecte sunt inspirate de la altele mai vechi. În piaţă este nevoie şi de proiecte rezidenţiale altfel

Autor: Bogdan Alecu 19.03.2021

„Este nevoie de un produs nou pe piaţa rezidenţială. Cât timp toată piaţa vinde zeci de mii de unităţi din acelaşi tip, iar în ultimii zece ani am văzut proiecte copiate integral după alte proiecte anterioare, orice aduce un suflu nou e bine primit de piaţă“, explică Maria Andrei, VP SVN România.

Matei Nedef, antreprenorul care deţine prin Top Delight Food cafetăriile Eat ETC, a demarat în timpul pandemiei noi investiţii pentru a schimba modelul de business datorită unei noi linii de credit, dar a mizat şi pe un nou tip de proiect rezidenţial.

„Noi am conceput un proiect care să respecte cerinţele noastre pentru locuinţe şi sprijinul primit din partea CEC Bank pentru project financing. Am dorit să construim lofturi deoarece eu locuiesc într-un astfel de apartament, mi-a plăcut foarte mult şi decizia a fost că vrem să dezvoltăm un proiect aşa cum ne-am dori noi“, povesteşte Matei Nedef.

Proiectul cu 33 de apartamente, dintre care 27 lofturi, este amplasat în sectorul 1 al Capitalei, aproape de staţia de metrou Jiului.

„Este un proiect mic, parter plus patru etaje, dar etaje înalte. Am pus accent pe materialele folosite şi colaboratori şi am mizat pe optimizarea spaţiilor. Spre exemplu apartamentele cu 2 camere au două băi, dressing închis, dormitor mare şi o cameră de depozitare. Avem suprafeţe vitrate mari şi înălţimi de 6 metri, avem o recepţie la intrare. Investiţia este de 2,5 mil. euro pentru proiect iar construcţia va fi gata în iunie 2021“, a subliniat Matei Nedef.

Cafetăriile din zonele de business, unde luau micul dejun sau prânzul corporatiştii din clădirile de birouri au fost lovite din plin de pandemie, în condiţiile în care în continuare cei mai mulţi dintre aceştia lucrează de acasă. Însă, aceeaşi corporatişti continuă să comande de mâncare, motiv pentru care cei de la Top Delight Food, care operau cinci cafetării în Capitală, s-au reorientat către livrarea de mâncare.

El a subliniat faptul că pentru a se adapta noilor cerinţe a accesat o nouă linie de finanţare, în contextul în care businessul lor era proiectat pentru a vinde mâncare în locaţie, nu pentru a o livra.

„Piaţa HoReCa a suferit mult din cauza pandemiei în 2020. Însă chiar şi aceasta pote performa bine în online. Piaţa imobiliară a avut un 2020 contrar aşteptărilor, foarte bun. În cazul Eat ETC am mizat pe piaţa de online şi creştem, este o linie nouă dar suntem încrezători. Chiar şi când s-au relaxat măsurile, în ianuarie şi februarie, oamenii nu au revenit în clădirile de birouri şi implicit nu am avut niciun avantaj din faptul că restaurantele s-au deschis la interior. Vrem să continuăm investiţiile în real estate, dar vom vedea cum evoluează. Este o piaţă interesantă“, a explicat antreprenorul. 

Matei Nedef, antreprenorul care deţine prin Top Delight Food