Gucci second-hand: Viitorul mărcilor de lux se află deja în garderobele cumpărătorilor

Autor: Catalina Apostoiu 17.03.2021

Piaţa vânzărilor de articole de lux second-hand este în creştere puter­nică, însă brandurile de lux sunt reti­cente în a îmbrăţişa trendul second-hand. Această atitudine s-ar putea schimba însă, cu proprietarul Gucci, Kering, investind într-o platformă online de revânzări, scrie Deutsche Welle.

La începutul acestei luni, gigan­tul din sectorul de lux Kering a achi­zi­ţionat 5% din platforma high-end de revânzări Vestiaire Collec­tive. Pia­ţa acestor vânzări a fost ante­rior oco­lită de casele de fashion de lux, care ezită să cedeze controlul dis­tri­bu­ţiei, preţurilor şi percepţiei produselor lor.

Investiţia Kering ar putea sem­na­la însă o schimbare de atitudine.

În timp ce industria de fashion este aşteptată să sufere cea mai puternică lovitură financiară din ultimele de­cenii în timpul pandemiei, indus­tria revânzărilor se dezvoltă puternic. Prin intermediul unor platforme ca Vestiaire Collective şi Rebelle, consumatorii îşi vând hainele nedo­rite direct către alţi con­sumatori online. Vestiaire Collec­tive a avut o creştere de peste 100% în ultimul an.

Platformele de resale sunt po­pulare îndeosebi în rândul mille­nnia­lilor şi generaţiei Z, care sunt mai frugali şi mai concentraţi pe sustenabilitate decât alte segmente de consumatori. Prin evitarea indus­triei second-hand, mărcile de lux pierd oportunitatea de a atrage o piaţă însemnată.

Accesibilitatea este un driver major pentru vânzările de articole de lux second-hand. Pandemia a accelerat trendul către fashion de lux accesibil: aproximativ jumătate dintre millenniali şi cei din generaţia Z au suferit o scădere a veniturilor de la începutul crizei coronavirusului.

Asociindu-se cu jucători de pe piaţa de resale, mărci de lux ca Alexander Mcqueen, Gucci şi Burberry încearcă să obţină treptat loialitatea clienţilor mai tineri.

Sustenabilitatea este un alt factor major pentru astfel de vânzări. Modelul modei circulare, care ţine produsele şi materialele în folosinţă cât mai mult posibil, nu mai este un simplu cuvânt la modă. Pentru jucătorii de pe piaţa articolelor de lux, participarea în acest sector va deveni esenţială.

Oricât de promiţător ar fi acest sector însă, orientarea Kering către moda second-hand este în continuare departe de a fi universală. Case de modă ca Hermes şi Chanel se opun în continuare vânzării articolelor online şi cu atât mai mult parteneriatelor cu platform de resale.

Totuşi, potrivit lui Thomas Chauvet de la Citigroup, brandurile nu vor putea rezista acestui sector multă vreme. „Cred că trendul va fi suficient de puternic pentru ca toată lumea să-l îmbrăţişeze şi să coopereze“, arată acesta.