Actualizarea datelor personale la bănci este o obligaţie legală a clienţilor. Când o bancă nu poate aplica măsurile de cunoaştere a clientelei, nu trebuie să deschidă contul, să continue relaţia sau să efectueze tranzacţia
♦ Băncile trebuie să întocmească un raport de tranzacţie suspectă când un client refuză să furnizeze/actualizeze datele cerute atunci când există motive de suspiciune, care va fi transmis Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, conform legislaţiei.
Clienţii băncilor trebuie să-şi actualizeze datele personale în cadrul unităţilor bancare sau online, aceasta fiind o obligaţie legală stabilită de Parlament, în conformitate cu prevederile directivelor Uniunii Europene, pentru combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului.
În cazul refuzului clienţilor de a furniza/actualiza datele necesare sau în cazul refuzului persoanelor vizate de a li se prelucra aceste categorii de date, instituţiile de credit au obligaţia de a aplica prevederile art. 11, alineatul (9) din Legea nr. 129/2019.