A renăscut din propria cenuşă. Retailerul de încălţăminte Leonardo a revenit în piaţă şi are deja 50 de magazine

Autor: Cristina Roşca 18.03.2021

Compania a fost în anii de boom cel mai mare retailer de pantofi din România, însă în 2013 a intrat în faliment.

Retailerul de încălţăminte Leonardo, răpus de criza financiară de acum un deceniu, e din nou activ pe piaţă cu acelaşi brand şi site şi are deja 50 de magazine în oraşele mari şi medii din ţară precum Bucureşti, Ploieşti, Fălticeni sau Oneşti.

„Leonardo este un brand 100% ro­mânesc, lansat pe piaţa de încălţă­min­te în anul 1994, în prezent cu un număr de 50 magazine în toată ţara. Firma este în continuă extindere ast­fel încât în fiecare din oraşele im­portante ale României să fie cel puţin un magazin Leonardo“, spun repre­zen­tanţii companiei pe site-ul propriu.

Compania a fost lansată pe piaţă iniţial în 1994 de către familia Panea. În perioada de boom Leonardo ajunsese la peste 200 de magazine în România şi în ţările vecine şi la afaceri de circa 130 de milioane de euro. În 2013 retailerul a intrat în faliment şi brandul a fost preluat de altcineva. Acum, firma care operează reţeaua de magazine Leonardo e din nou controlată de familia Panea.

Relansarea brandului Leonardo, în plină pandemie, are loc pe o piaţă puternic concurenţială, cu vânzări estimate la 1 mld. euro anual. Spre deosebire de piaţa de îmbrăcăminte unde domină mărcile internaţionale, aici lupta se dă între nume străine - Deichmann sau CCC - şi locale - Benvenuti, Otter sau Musette.