Agroland Agribusiness, parte a grupului care deţine cea mai extinsă reţea de magazine agricole din România, are cale liberă la finanţarea prin bursă. Horia Cardoş a votat transformarea filialei în societate pe acţiuni

Autor: Tibi Oprea 18.03.2021

Horia Cardoş, proprietar şi administrator unic al Agroland Business System, societate care deţine cea mai extinsă reţea de magazine agricole din România, a votat pentru transformarea filialei Agroland Agribusiness din societate cu răspundere limitată în societate pe acţiuni, potrivit hotărârilor AGA publicate la Bursa de la Bucureşti

Tot odată, vot favorabil a primit şi o majorare de capital al furnizorului de inputuri pentru agricultură Agroland Agribusiness cu 22.500 de lei, până la 112.500 de lei, cu scopul de a oferi sub subscriere noile acţiuni în cadrul unei oferte de vânzare prin metoda plasamentului privat.

Oferta este adresată unui număr mai mic de 150 de persoane. Detaliile vor fi stabilite ulterior, urmând listarea acţiunilor pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti.

De asemenea, compania intenţionează să emită obligaţiuni cu o valoare nominală totală de 20 de milioane de lei, cu o dobândă de maximum 9% şi cu o scadenţă de minimum 3 ani şi maximum 7 ani, în una sau mai multe emisiuni/tranşe, respectiv vânzarea acestora prin metoda plasamentului privat. Ulterior, acestea vor fi listate la BVB.

Tradeville, cel mai mare broker de retail de la bursa românească, va intermedia plasamentele private şi se va ocupa de admiterea la tranzacţionare a instrumentelor.

Agroland Agribusiness are ca activitate comerţul cu inputuri organice şi convenţionale pentru agricultură, respectiv seminţe, îngrăşăminte şi produse pentru protecţia plantelor, precum şi în tradingul de cereale.

Grupul Agroland este format din Agroland Business System SA, Agroland Agribusiness SRL, Agroland Professional Farm SRL, Agroland Megastore SRL si Magazinul Micului Fermier SRL. Grupul nu este inregistrat la ONRC.

Agroland Business System are 270,7 mil. lei capitalizare. De la listarea din 1 martie 2021 încoace, acţiunile AG înregistrează o creştere de aproximativ 6,6%, în timp ce faţă de preţul din plasamentul privat acestea au un plus de peste 400%, potrivit calculelor realizate de ZF pe baza datelor de la BVB.