Ana-Maria Creţu, coordonator programe pentru start-up-uri, BCR: InnovX BCR a ajuns să fie parte din strategia Băncii Comerciale Române pentru următorii 3 ani de zile pentru că ne propunem să devenim un tech data driven bank

Autor: Adrian Seceleanu 19.03.2021

Attila Racz, CEO & cofondator Sales Bridge: Noi am intrat în accelerator cu o idee de business, pornind de la o nevoie reală pe piaţă, şi am ieşit după aceea cu o structură - cum ieşi cu ideea de business pe piaţă, cum poţi să faci ca acest proiect să fie iubit de către clienţi şi cu un contract semnat cu BCR şi cu o perspectivă de internaţionalizare.

InnovX BCR, programul intensiv de educaţie de business dedicat com­pa­niilor de tehnologie din Româ­nia, a devenit un proiect cheie pentru Banca Comercială Română, în contextul ambiţiei băncii de a deveni un jucător care se bazează puternic pe tehnologie.

„InnovX BCR a ajuns astăzi să fie parte din strategia Băncii Comerciale Române pentru următorii 3 ani de zile pentru că ceea ce ne propunem este să devenim un tech data driven bank. Adică atunci când vorbeşti de Banca Comercială Română în următorii 3 ani de zile să vorbeşti de date, de tehnologie, să vorbeşti de educaţie şi să vorbeşti de convenienţă, convenienţă pentru clienţii pe care noi îi servim“ a de­clarat Ana-Maria Creţu, coordonator programe pentru start-up-uri, BCR în cadrul emisiunii InnovX - BCR, un proiect ZF şi BCR. „Nu a fost deloc uşor să lansăm un astfel de proiect în BCR. Deşi el este foarte aproape de inima BCR, este în inima organizaţiei, el este totuşi o entitate externă. InnovX este o entitate externă cu care noi practic am reuşit să lansăm acest accelerator, deşi este un joint venture, adică noi facem nişte lucruri, partenerii fac nişte lucruri, şi de fapt împreună am lansat acest accelerator pe zona de tehnologie unde fiecare participă cu ceva. InnovX este la urma urmei un marketplace unde aducem de la clienţi până la investitori locali şi internaţionali, iar BCR la fel, şi BCR vine cu o componentă de clienţi pentru antre­pre­norii pe care îi accelerăm, de asemenea vine şi cu o componentă, un mediu de testare şi alături de ceilalţi doi parteneri foarte importanţi pe zona de tehnologie pe care îi avem, respectiv UiPath şi Microsoft. Deci practic fiecare vine cu o contribuţie acolo unde este cel mai bun sau unde a arătat statistic că este cel mai bun şi împreună facem acest lucru.“

Care sunt rezultatele programului de accelerare după doi ani de zile? „Noi în doi ani de zile am primit 600 de leaduri aproximativ, adică interes din partea oamenilor şi a companiilor să ia parte din acest mini MBA pe zona de tech, dintre care am incubat şi accelerat 90 de companii. Câte şi-au testat produsele sau au ajuns să semneze contracte cu BCR? Răspunsul este următorul: din 90 de proiecte incubate şi accelerate 10 şi-au testat produsele şi 5 au semnat colaborări angajante cu BCR. Adică dacă ar fi să vorbim de o rată de acceptare în primii doi ani de zile probabil că vorbim de undeva la 10-11% pe testare şi doar 5% pe colaborări angajante, procent pe care ne dorim să-l creştem pentru că trebuie să recunoaştem BCR InnovX a fost un start-up şi pentru noi.“ Attila Racz, CEO & cofondator Sales Bridge, unul dintre proiectele care au trecut prin InnovX BCR, a relatat în cadrul emisiunii că participarea la program a dus la transfor­marea unei idei de business într-un proiect palpabil care are acum perspective de a se extinde pe plan internaţional. „Noi am intrat în accelerator cu o idee de business, pornind de la o nevoie reală pe piaţă, şi am ieşit după aceea cu o structură - cum ieşi cu ideea de business pe piaţă, cum poţi să faci ca acest proiect să fie iubit de către clienţi şi cu un contract semnat cu BCR şi cu o perspectivă de internaţionalizare, care poate fi reprezentată de Erste Bank, dar evident ţintim şi alte domenii mult mai largi în businessul european. A fost o experienţă bună, în care lucrurile au progresat“, a declarat antreprenorul.

Interacţiunea cu mentorii din cadrul InnovX a dus la conturarea proiectului. „Iniţial am pornit cu un brand care se concentra mai mult pe performanţă dar ne-am dat seama pe durata acceleratorului şi a procesului de design thinking pe care l-am făcut cu BCR că antreprenorii au cea mai mare nevoie să fie ajutaţi în zona de vânzări. Sunt foarte mulţi antreprenori foarte pricepuţi în zone tehnice şi de multe ori acele idei minunate pe care le au se pierd având în vedere că ei nu se pricep la vânzări. Exact de aici am pornit cu ideea - am luat firme la care poţi să vinzi, am luat baze de date naţionale din România, pe care o vom extinde cu date din UE şi acesta este primul pas, să cauţi cui poţi să-i vinzi. Al doilea pas este să învăţăm antreprenorul cum să ajungă de la un prospect, de la un nume de firmă, la un contract semnat. Penultimul pas este să emiţi factura, iar ceea urmează este că antreprenorul va vedea în Sales Bridge toate conturile din fiecare bancă şi va vedea rezultatul exerciţiului.“

Proiectul Sales Bridge s-a îmbunătăţit pe durata programului, ajungând în faza actuală, a relatat şi Ana-Maria Creţu. „Cu Attila călătoria a început acum doi ani de zile atunci când Magic Solutions, compania pe care Attila o reprezintă, a intrat în cohorta de startâ-up-uri în prima ediţia practic a acceleratorului InnovX BCR. În ultimii doi ani de zile călătoria din Attila şi noi - BCR a fost un proces de învăţare şi îmbunătăţire continuă. Toate au condus la faptul că astăzi putem să vorbim de Sales Bridge - este un produs care s-a născut în InnovX şi pe care l-am îmbunătăţit în ultimii doi ani de zile, este un marketplace care foloseşte inteligenţa artificială pentru a ajuta businessurile să crească şi să-şi administreze afacerile în mediul online. Practic este o soluţie de e-commerce la cheie şi acest produs Sales Bridge l-am implementat şi în platforma noastră de educaţie antreprenorială care se cheamă BCR - Şcoala de Business şi practic împreună cu Attila am urmat tot fluxul acceleratorului, de când a intrat în bootcamp unde am luat împreună curiccula de Disciplined entrepreneurship şi am desenat produsul, l-am structura, l-am făcut să devină util şi prietenos cu antreprenorii. Practic produsul a pornit de la nevoile antreprenorilor, ulterior am făcut un proces de design thinking din care am testat cu 20 de clienţi ai BCR produsul - care era cumva mai mult pe hârtie în faza de bootcamp. De asemenea produsul a trecut şi printr-un rebranding, înainte se chema altfel, acum se cheamă Sales Bridge şi este integrat în platforma BCR Şcoala de Business şi am regândit puţin poziţionarea în piaţă. Astăzi, oficial vorbim despre Sales Bridge powered by BCR Şcoala de business şi este la momentul actual într-o testare cu 700 de clienţi ai BCR.“