Mazars: În România, înainte de pandemie, numai 1,3% dintre adulţi erau implicaţi într-un program de învăţare. Firmele investesc în dezvoltarea echipelor, compensând astfel abilităţile pe care şcoala nu reuşeste să le dezvolte

Autor: Roxana Rosu 24.03.2021

România ocupă printre ultimele locuri în Europa la capitolul învăţare digitală, anterior pandemiei doar 1,3% dintre adulţi fiind implicaţi activ într-un program de învăţare, tradiţional sau digital, în timp ce utilizarea învăţării digitale în cadrul companiilor a fost sub 1%.

O afacere de succes necesită nu numai dezvoltarea de competenţe pentru a rezolva problemele de afaceri actuale şi viitoare, ci şi experienţe de învăţare pentru stăpânirea rapidă a noilor abilităţi, modelarea unor noi mentalităţi şi învăţarea pe tot parcursul vieţii, sunt de părere consultanţii Mazars.

Aceste experienţe de învăţare ar trebui să fie proactive, bazate pe date, eficiente din punctul de vedere al costurilor şi transparente, dar cel mai important, ar trebui să fie digitale.

„Elevii din România învaţă despre roboţi şi programare numai în timpul săptămânii Şcoala Altfel sau pentru că părinţii lor i-au înscris în diferite programe educaţionale alternative. Şcolile încă nu au facilităţi de sport şi recreere proiectate cu piscine sau alte opţiuni, în afară de sala de sport clasică, iar cursurile cu 30 de elevi sunt conduse de un singur profesor. Sistemul trebuie să se schimbe şi există speranţa că, împreună cu oportunitatea financiară din partea Uniunii Europene, educaţia va fi pe locul întâi pe agenda autorităţilor.”, a menţionat Andreea Georgescu, Head of HR Consulting, Mazars România.