ZF Live. Laura Ţeposu, CEO Libris: Cărţile au fost la concurenţă cu Netflix, Facebook sau Zoom. În 2020, Libris a avut o cifră de afaceri de 65 mil. lei, iar partea de online, care reprezintă 95% din business, a avut o creştere de 24%

Autor: Alexandra Matei 31.03.2021

Pandemia a scos la iveală un top al preferinţelor românilor în materie de cărţi, în care s-au regăsit diverse do­menii. Astfel, după spusele Laurei Ţeposu, CEO al librăriei online Libris, de la începutul pandemiei, cei mai mulţi dintre aceştia au optat pen­tru cărţile de beletristică, cărţile thriller, cărţile de dezvoltare perso­nală şi cărţile pentru copii.

„S-a citit foarte multă beletristică. În perioada de incertitudine, anul tre­cut, s-a citit thriller, întrucât apăreau în top cărţi precum Ciuma, iar lumea era cu­rioasă să citească despre astfel de su­biecte. S-au citit foarte mult cărţi de dez­voltare personală. Dez­vol­tarea per­sonală este psihologia prac­tică, pe în­ţelesul tuturor, iar acest trend a venit odată cu perioada în care noi am avut ne­voie să înţelegem ce este cu noi, să ne regrupăm şi să ne centrăm. Astfel, am căutat ajutorul în di­verse locuri, cum ar fi cărţile de acest gen. În top au fost şi cărţile pentru copii, mai ales în lu­nile de lockdown. Puzzle-ul, tot­oda­tă, a fost în creştere. Probabil foarte mulţi au citit şi ce aveau prin biblio­te­că. Pot spune că, anul trecut, cărţile au fost la concurenţă cu Netflix, Face­book sau Zoom“, a declarat Laura Ţeposu, CEO al libră­riei online Libris, în ca­drul emisiunii online de business ZF Live.