Ce spun asigurătorii despre piaţa RCA după introducerea decontării directe obligatorii: O modalitate pentru a contracara posibila creştere a preţurilor RCA este crearea unei case de clearing, la care asigurătorii să contribuie în timp

Autor: Mircea Nica 29.03.2021

♦ Adrian Stelian Comănescu, Consiliul Concurenţei: Consiliul Concurenţei, la iniţiativa Ministerului Finanţelor, pe această contractare obligatorie a poliţei RCA, a făcut o propunere în sensul în care propune un mecanism privind stabilirea unui tarif de referinţă la ora de manoperă pentru reparaţiile auto ♦ Cristian Roşu, ASF: Tariful de referinţă la ora de manoperă va fi calculat pe baza datelor reale din piaţă, care vor fi colectate de RAR, urmând ca informaţiile să fie publicate pe site-ul BAAR şi al societăţilor de asigurare.

Proiectul de lege privind decontarea di­rectă obligatorie la poliţele RCA va conţine şi o completare privind un tarif de referinţă la ora de manoperă pentru reparaţiile auto, iar per­spectivele din piaţă se în­dreap­tă şi spre o casă de clearing, ase­mănă­toa­re cu un fond de acu­mu­lare, a spus Cris­tian Roşu, vice­preşe­dinte al Au­tori­tă­ţii de Su­pra­veghere Finan­cia­ră (ASF), în cadrul unei video­conferinţe or­ga­ni­­za­te de Biroul Asigu­ră­to­rilor de Auto­vehicule din România (BAAR).

„În contextul analizării opi­­niilor venite din piaţă, în pe­rioada de dezbatere publică a pro­iec­tului privind de­contarea di­rectă obligatorie, am avut câteva în­tâlniri cu Consiliul Concu­ren­ţei, în care am discutat idei pentru ca func­ţio­nalitatea să fie cât mai bună“, a spus Cristian Roşu.

Astfel, pe lângă impunerea obligativităţii clau­zei de decontare directă la poliţele RCA, se va introduce şi un tarif de referinţă pentru ora de manoperă la reparaţiile auto, pentru a con­tra­cara premisele unor creşteri ale pre­ţu­rilor la poliţele RCA, având în vedere costurile ri­di­cate asociate cu introducerea decontării directe.

Adrian Stelian Comănes­cu, director la di­recţia de servicii din Consiliul Con­cu­ren­ţei, a spus în cadrul aceleiaşi vi­deo­con­ferinţe că prin­ci­palele pro­iecte de acte nor­mative, care se află acum în discuţie, ur­măresc înlătu­rarea în­gri­jo­rărilor Comisiei Euro­pene pri­vind in­fringe­mentul din le­gis­laţia pe asigurările auto, îm­bunătăţirea func­ţio­nă­rii meca­nismului de re­gres, dând o anumită certi­tu­dine asigurătorului per­soa­nei prejudiciate că îşi va primi banii în anumite condiţii.