Criza zecilor de mii de oi blocate: cel mai solid scenariu rămâne cel al revenirii acasă

Autor: Andreea Tobias 28.03.2021

Cel mai solid scenariu pentru zecile de mii de oi care putea muri de foame şi de sete pe vapoarele româneşti blocate în Suez rămâne cel al revenirii acasă, spune Gabriel Păun, directorul Animals International România. 

Gabriel Păun a declarat, duminică seara, la Digi24, că aşteptarea deblocării canalului nu mai pare să fie o opţiune, iar celelalte scenarii includ descărcarea animalelor în ţări cu care România nu are tratat sau care sunt sub embargo.

În aceste condiţii, cel mai solid scenariu pentru oile care urmau să ajungă în Iordania, Arabia Saudită şi alte ţări din Golf rămâne cel al întoarcerii imediat acasă.

„Cel mai târziu mâine ne situăm în ziua zero, adică ziua în care dacă ele pornesc mai au o şansă să ajungă într-un procent foarte mare în viaţă şi să fie sacrificate în România, unde avem suficientă capacitate de abatorizare, şi exportate cu avionul. Este mai rentabil pentru România şi cu siguranţă se anulează o suferinţă inutilă a animalelor care vor începe să se împingă unele în altele dacă rămân fără apă şi hrană”, a spus Gabriel Păun.

Potrivit acestuia, şase vapoare din 11 sunt deja în stare critică, adică trebuiau să ajungă la destinaţie de două - trei zile.

Deşi există un regulament european care îi obligă pe transportatori să aibă cu 25% mai multă hrană decât este plănuit pentru călătoria respectivă, de cele mai multe ori acest lucru nu este respectat.

Întrebat dacă are detalii despre starea animalelor, Păun a spus că nimeni nu se plânge pentru că „nu dă bine”, dar el ştie foarte bine care este situaţia reală, „deloc confortabilă”.

„În câteva zile va fi depăşit pragul de stres termic şi animalele vor începe să moară”, a adăugat acesta.

Este vorba despre reputaţia ţării noastre, iar soluţia cea mai uşoară este să se facă presiuni diplomatice pentru ca animalele să se întoarcă acasă, potrivit lui Păun.

10 vapoare cu oi din România sunt blocate în canalul Suez. Animalele riscă să moară de foame şi de sete. Blocajul a început marţi în urma eşuării Ever Given, cel mai mare cargo din lume. Acesta a blocat canalul Suez pe întreaga sa lăţime. În ciuda eforturilor permanente ale autorităţilor egiptene, nava nu a putut fi mişcată şi nu se ştie când va fi remediată situaţia.