ZF Live. Mihai Bogdan, managing director, Romania - Brand Finance: Există branduri de care românii se simt legaţi, cum ar fi TVR, CFR şi Tarom, dar care nu sunt în topul celor mai puternice nume locale din cauza managementului precar
Pe primul loc în top 50 cele mai puternice branduri româneşti este Dacia, pe locul doi eMAG, iar pe trei se află Dedeman, cea mai puternică afacere antreprenorială 100% românească.
Mihai Bogdan, managing director pentru România în cadrul Brand Finance, firmă independentă globală de evaluare de brand, susţine că există două tipuri de influenţe pe care pandemia de Covid-19 le-a avut asupra celor mai puternice mărci româneşti: unul ţine de sectorul din care face parte brandul respectiv şi un altul care ţine de propria forţă a fiecărui brand în parte, de cum s-a adaptat şi cât de eficient a găsit soluţii.
„Pandemia este un eveniment fără precedent, nu se compară cu crizele financiare din trecut. A creat o inegalitate şi o discriminare între sectoare. Sunt două tipuri de influenţe pe care le-a avut pandemia asupra brandurilor româneşti: unul ţine de sector şi unul ţine de propria forţă a fiecărui brand. Sunt anumite categorii mai defavorizate decât altele, iar unele branduri sunt mai bine pregătite, mai adaptabile, mai inovative”, a declarat Mihai Bogdan, managing director la compania de consultanţă Brand Finance România, în cadrul emisiunii online de business ZF Live.