Care sunt brandurile româneşti care s-au „evaporat“ în ultimii doi ani sau care îşi aşteaptă dispariţia?

Autor: Alina-Elena Vasiliu 10.04.2021

Tranzacţiile şi insolvenţa sunt, în general, cauzele care au stat la baza dispariţiei mai multor branduri autohtone în ultimii doi ani. Fie că au fost înlocuite de noi nume, fie că pur şi simplu au dispărut sau sunt aproape de a ajunge în acel stadiu, branduri consacrate şi-au scris din 2019 încoace ultima filă din poveste.

La sfârşitul lui iulie 2020, magazinele cu produse de panificaţie Casa Brutarilor, deţinute Dragoş Şerb, au pus lacătul pe uşă după ce vânzările scăzuseră cu 80% de la debutul pandemiei, în contextul restricţiilor impuse. Reţeaua număra 32 de ma­ga­zine, toate situate stradal, în zone cu trafic pietonal, astfel că atunci când s-au impus restricţiile traficul a scă­zut, după cum spunea Dragoş Şerb la acel moment. Cele mai multe spaţii în care funcţionau magazinele Casa Brutarilor erau închiriate, iar spa­ţiile care erau deţinute de antre­pre­nor au fost date mai departe cu chi­rie către alte businessuri. În unul dintre aceste spaţii s-a deschis recent o pizzerie, al cărei proprietar îşi do­reşte să o ducă tot la stadiul de lanţ, extins cel puţin în Capitală.

O altă insolvenţă ameninţă şi brandul din bricolaj Ambient, cândva unul dintre cei mai mari jucători de pe această piaţă. Compania cu acelaşi nume îşi aşteaptă falimentul, după ce administratorul judiciar Sibinsolv a solicitat intrarea în această proce­du­ră. Cu afaceri de peste 850 de mi­lioane de lei şi peste 2.500 de angajaţi în 2008, Ambient ajunge astfel la final de drum, după mai mulţi ani în care a încercat reorganizarea.