Retailerii, noua forţă din producţia de energie verde. Dedeman şi-a echipat 38 de magazine din 54 cu panouri solare: Nu excludem investiţii de sine stătătoare

Autor: Roxana Petrescu 10.04.2021

Cvasimonopolul din producţia de energie se sparge cu fiecare companie sau mic consumator care devine propriul său producător de electricitate.

Scăderea costurilor pentru tehnologia solară i-a determinat pe mulţi retaileri să folosească acoperişurile magazinelor pentru o nouă specie de investiţie, cea în producţia de energie verde. Dedeman şi PENNY sunt doar doi dintre cei care au pariat recent în acest domeniu, devenind jucători în noul val de regenerabile local.

„În prezent, 38 dintre magazinele Dedeman din ţară dispun de centrale electrice fotovoltaice funcţionale. Curentul electric produs prin intermediul acestora este destinat exclusiv autoconsumului, iar perioada de utilizare va fi de minimum 25 de ani. Investiţia totală a depăşit suma de 6 milioane de euro. Pe viitor, nu excludem nici investiţiile în proiecte de sine stătătoare”, au declarat reprezentanţii Dedeman, cel mai mare business antreprenorial local, deţinut de fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl. Potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei, Dedeman are o reţea de 54 de magazine cu suprafeţe cuprinse între 7.500 şi 18.000 de metri pătraţi. Panourile solare vor acoperi circa 30% din consumul per magazin.