Piaţa berii s-a menţinut constantă în 2020, dar susţinută de consumul de acasă. Cei mai mari jucători de pe piaţa berii sunt Ursus Breweries, Heineken România, URBB şi Bergenbier

Autor: Florentina Niţu 07.04.2021

♦ Vânzările din HoReCa au scăzut aproape la jumătate, de la 440 mil. euro în 2019 la 240 mil. euro.

Piaţa berii a înregistrat în 2020 o evoluţie de de numai 0,5% în volum, ajungând la 16,75 milioane de hectolitri. Creşterea uşoară se explică prin fapul că oamenii au stat mai mult acasă din cauza restricţiilor de circulaţie impuse împotriva răspândirii noului coronavirus, dar şi pentru că HoReCa, un canal important de distribuţie, a fost închis temporar.

„Pierderile cauzate de închiderea HoReCa au fost compensate parţial de achiziţiile din comerţul cu amănuntul, mutându-se consumul de bere acasă, precum şi de faptul că a fost un an cu vreme bună. Presupunem că piaţa s-a menţinut la nivelul anului anterior şi datorită faptului că mulţi români din afara ţării, din cauza restricţiilor din statele unde îşi desfăşurau activitatea, au revenit pentru o perioadă acasă“, a declarat Dragoş Constantinescu, preşe­dintele Asociaţiei Berarii României.