Mastercard: Biometria devine lider în topul preferinţelor românilor pentru autentificarea tranzacţiilor în e-commerce

Autor: Claudia Medrega 08.04.2021

Utilizarea biometriei pentru autorizarea plăţilor cu cardul online prinde viteză în România, odată cu creşterea spectaculoasă a comerţului electronic şi implementarea normelor de securitate prevăzute de noua directivă europeană PSD2, care introduc obligativitatea autentificării în doi factori a tranzacţiilor, a transmis Mastercard. â

Practic, biometria este lider detaşat în topul preferinţelor consumatorilor privind metodele de autentificare a tranzacţiilor, conform unui studiu Mastercard, desfăşurat pe plan local. Astfel, 49% dintre români au declarat că autentificarea biometrică este modalitatea preferată de autorizare a tranzacţiilor din e-commerce. Locul secund este ocupat de SMS şi parolă, 35% dintre respondenţi optând pentru această metodă, în timp ce locul trei în clasament este ocupat de autentificarea prin SMS.

Dintre cei 62% dintre români care dispun de autentificarea biometrică în aplicaţia oferită de banca lor, 78% folosesc deja această metodă. Totodată, în ultimii ani, românii au adoptat constant un stil de viaţă digital, tendinţă accelerată şi de contextul actual. În prezent, 9 din 10 consumatori au încredere în plata online cu cardul în România, conform unui studiu Mastercard. Un procent de 56% dintre respondenţi au declarat că, în timpul cumpărăturilor online, cardul este instrumentul preferat de plată.