Twitter a încercat să cumpere Clubhouse, aplicaţie pe bază de invitaţie lansată anul trecut, pentru 4 miliarde de dolari

Autor: Eduard Ivanovici 11.04.2021

Reţeaua de socializare Twitter a încercat să cumpere platforma audio Clubhouse pentru o sumă estimată la 4 miliarde de dolari, conform unor surse citate de Bloomberg, confirmate de TechCrunch.

Deşi discuţiile au avut loc de-a lungul ultimelor luni, acestea nu mai sunt valabile, cu toate că motivul nu este momentan cunoscut. Totuşi, Bloomberg a scris zilele trecute că aplicaţia Clubhouse a căutat finanţări care îi puteau aduce o evaluare de 4 miliarde de dolari.

Twitter are un produs similar cu cel oferit de Clubhouse – Spaces, o funcţie de tip chatroom care a fost acceptată de o parte din utilizatori în ultimele luni. Între timp, Clubhouse a lansat primele eforturi de monetizare, Clubhouse Payments, pentru a le permite utilizatorilor să plătească direct creatorii de conţinut din cadrul platformei.

Însă procesele de monetizare nu aduc niciun ban aplicaţiei; în schimb, utilizatorii primesc 100% din fonduri, minus o parte relativ nesemnificativă care merge către procesatorul de plăţi Stripe.

Lansată în aprilie 2020, Clubhouse este o platformă de socializare bazată pe audio-chat unde utilizatorii pot asculta conversaţii şi interviuri pe un număr mare de subiecte – este ca şi cum ai asculta un podcast, însă experienţa este live şi prezintă un strat suplimentar de exclusivitate, Clubhouse fiind valabilă doar pe iOS

În februarie, aplicaţia avea două milioane de utilizatori şi valora circa un miliard de dolari, popularitatea-i fiind alimentată de susţinerea CEO-ului Tesla Elon Musk. Lista de personalităţi care au folosit Clubhouse mai include nume precum şeful Facebook Mark Zuckerberg şi fostul CEO Microsoft Steve Ballmer.