GfK: Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată a crescut în primele două luni din 2021 cu 26%, după ce vânzările de produse electro-IT s-au majorat cu 73%. ”Creşterea numărului de persoane care lucrează de acasă şi mutarea cursurilor în online au generat creşteri substanţiale ale vânzărilor pe IT şi echipamente de birou”

Autor: Roxana Rosu 14.04.2021

 

 



Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată a crescut anul trecut cu 12,5%, iar începutul lui 2021 vine cu o creştere de 25,9%, înregistrată în ianuarie-februarie faţă de aceeaşi perioadă din 2020, arată o analiză realizată de GfK.

Unul dintre factorii care a susţinut aceste avans este creşterea de 73% a vânzărilor din sectorul electro-IT în primele două luni din 2021.

Tendinţa este similară cu cea înregistrată la nivel global, unde vânzările de astfel de produse au început să crească înca din prima jumătate a anului 2020, iar celelalte sectoare au intrat pe un trend crescător în a doua jumătate a anului.

 “Sectoarele care au înregistrat cele mai mari creşteri ale vânzărilor în anul 2020 au fost IT şi Office Equipment. Sectorul IT a avut o creştere a vânzărilor în România, conform GfK Market Intelligence, de 63,1% în anul 2020 faţă de 2019. În sectorul Echipamente de Birou valoarea vânzărilor a crescut cu 51.3% în aceeasi perioadă. Iar aceste creşteri au continuat şi în primele luni ale anului 2021” declară Iuliana Coman, Client Solution Specialist, Market Intelligence, GfK România.