Profi vrea să îşi dubleze cota de piaţă până în 2024, la aproape 24%. Alte 1.000 de magazine, în plan. Retailerul deschide magazine proprii de la zero, dar face şi achiziţii de jucători locali

Autor: Cristina Roşca 16.04.2021

♦  Recent, Profi a preluat zece dintre magazinele Pronto Mobile, cel mai mare francizat Carrefour în România.

Lanţul de magazine Profi, con­trolat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, vrea să ajungă în 2024 să aibă peste 2.500 de magazine, afaceri de 20,5 mld. lei şi o cotă de piaţă de 23,9%, conform unui raport prezentat anterior de companie. Asta înseamnă că reţeaua vrea să se extindă cu peste 1.000 de magazine, să îşi majoreze businessul cu 130% şi să îşi dubleze cota de piaţă, conform calculelor ZF.

Avansul businessului va fi susţinut în principal de expansiunea rapidă a companiei care va continua să deschidă sute de unităţi an de an, ca şi până acum. Totuşi, dezvoltarea se va face nu doar cu deschideri de la zero – care sunt majoritare -, dar şi prin preluări. Un exemplu în acest sens este chiar o tranzacţia recentă făcută de companie. Mai exact, Profi a cumpărat zece magazine de proximitate de la compania Pronto Mobile SRL, unităţi de proximitate ce funcţionau sub umbrela francizei Carrefour Express. Tranzacţia este acum pe masa Consiliului Concu­renţei. Din datele ZF, Pronto era cel mai mare francizat al Carrefour, având magazine doar în Bucureşti.