Business MAGAZIN. Şefi vs lideri, care sunt diferenţele? Cum stau lucrurile când vine vorba de femeile lider, care sunt calităţile şi defectele lor? Ce spun angajaţii când vine vorba de femeile lider

Ziarul Financiar 17.04.2021

Şef vs. lider, care sunt diferenţele? Din interviurile susţinute pentru studiul „Şef vs. lider în România”, realizat alături de 12 voluntari, lumea pare să înţeleagă următorul lucru: un şef este o persoană care nu are abilităţi de leadership, care nu înţelege efectiv comportamentul oamenilor şi este mai degrabă un manager de proces şi nu un people manager.

În consecinţă, prin activităţile pe care le face şi modul în care îşi conduce echipa, de cele mai multe ori produce foarte multă fricţiune în cadrul angajaţilor. Şi aici intrăm într-o întreagă poveste despre burnout, despre depresii la muncă şi despre stări care nu duc la performanţă. În studiul nostru, în încercarea de a intervieva 1.500 de oameni, am afat că peste 70% din respondenţi au declarat că au intrat în burnout din cauza relaţiilor de management nepotrivite.

Problema apare de cele mai multe ori când un foarte bun executant dintr-o companie este promovat pe o poziţie de management, în momentul în care această persoană nu este susţinută de organizaţie prin traininguri, coaching, mentorat sau alte programe care să îl ajute să treacă de la managerierea proceselor la managerierea oamenilor.

Şi atunci, şi pentru ei este foarte greu de gestionat această tranziţie – avem acei lideri nativi care au stilul lor de a fi orientaţi spre oameni, dar mai sunt şi persoane care, din păcate, sub presiune cedează şi devin acei şefi pe care nimeni nu îi prea place.

Citiţi articolul integral pe Business Magazin